رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکی از شرکت‌های عضو این پارک برای نخستین بار در کشور دستگاه پیکنومتری گاز هلیوم را تولید کرد.

ساخت دستگاه پیکنومتری برای نخستین بار در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکی از شرکت‌های عضو این پارک برای نخستین بار در کشور دستگاه پیکنومتری گاز هلیوم (HelPyc ChE-۱۷۰۱) را تولید کرد.
او افزود: این شرکت به عنوان نخستین شرکت در شرق کشور در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف مهندسی شامل مهندسی نفت، شیمی، مکانیک و مواد و علوم پایه شامل شیمی و زمین‌شناسی است که درسال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از همان سال در پارک علم و فناوری خراسان مستقر شد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: این دستگاه می‌تواند حجم واقعی پودر را اندازه‌گیری کند و آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه‌های مختلف نیز از این دستگاه استقبال زیادی کرده‌اند.

قنبری بیان کرد: این شرکت دستگاه سیلاب‌زنی مغزه را نیز تولید کرده که از مهمترین دستگاه‌های آزمایشگاه‌های مهندسی نفت است و می‌تواند در اشباع‌سازی سنگ از سیال، اندازه‌گیری تراوایی مطلق و نسبی سنگ، انجام تست‌های جذب درون مغزه و به ­خصوص در ارزیابی انواع نمونه سنگ کربناته و ماسه سنگ و سیالات مخزن تحت فرآیندهای برداشت ثانویه (تزریق آب) و ثالثیه (ازدیاد برداشت) در شرایط دما و فشار مخزن به ­کار رود و در دو مدل آموزشی و پژوهشی تولید شده است.
او تصریح کرد: دستگاه دیگر تولید شده در این شرکت، دستگاه اشباع‌سازی مغزه است که این دستگاه یک وسیله پرکاربرد در آزمایشگاه‌های سنگ و مهندسی مخازن نفتی است و همچنین دستگاه آشام خود به خودی، نمونه دیگری از تولیدات این شرکت است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: دستگاه‌های متعدد دیگری نیز توسط این شرکت تولید شده که هرکدام از این دستگاه‌ها را مشتریانی، چون دانشگاه شهید چمران، دانشگاه شریف و چندین کارخانه مانند فولاد سنگان، فولاد خراسان، زرند کرمان، زرندسیرجان و گوهر زمین خریداری کرده­‌اند.
قنبری  با اشاره به این که هم اکنون این شرکت فناور مشغول تولید تجهیزات آزمایشگاهی صنعت ‌فولاد است، اظهار کرد: امیدواریم این شرکت بتواند محصولات خود را به کشورهای مجاور نیز صادر کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.