نمایشگاه کارتون «نمیتوانم نفس بکشم» با نمایش آثار هنرمندان بین المللی از ۲۷ کشور در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم» با هنرمندان ۲۷ کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی در تشریح برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: بعد از اتفاق تلخ و ناگوار در آمریکا برای جورج فلوید که یک شهروند آمریکایی بود، یک پویش بین المللی به نام «نمیتوانم نفس بکشم» برای اعتراض به نژادپرستی راه افتاد.

وی افزود: پیش از این، اتفاقات شبیه به این مورد در کشور آمریکا رخ داده بود اما متأسفانه مورد حمایت رسانه‌ها قرار نگرفت و بازتاب رسانه‌ای کمی داشت.

شجاعی تصریح کرد: همچنین آمار ویروس کرونا در این کشور به گونه‌ای است که ۷۰ درصد از جانباختگان سیاه پوست هستند چراکه سفید پوستان بیشتر از خدمات بهداشتی بهره می‌برند و این نشان دهنده تبعیض نژادی در حوزه بهداشتی برای شهروندان این کشور است.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به واکنش رئیس جمهور کشور آمریکا در این خصوص اشاره و ابراز کرد: واکنش رئیس جمهور آمریکا در مورد قتل جورج فلویید حرکت خصمانه‌ای بود که خشم مردم آمریکا خصوصا سیاه پوستان را بر انگیخت و هم اکنون نیز درحال تظاهرات در سطح خیابان‌ها هستند و این اتفاق به گونه‌ای رقم خورد که مردم معترض وارد کاخ سفید شدند.

شجاعی ادامه داد: به‌عنوان یک اتفاق جدی، این موضوع مورد توجه قرار گرفت و نیاز به یک واکنش سریع در سطح بین المللی برای اعلام این اعتراض بود و بهترین زبان برای گفتن این اعتراض زبان کاریکاتور است.

وی یادآور شد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص از هم پاشی دولت آمریکا و اشاره به قتل آن شهروند آمریکایی، طبق هماهنگی های انجام شده مقرر شد تا یک نمایشگاه با عنوان «نمی‌توانم نفس بکشم» در سطح بین المللی برگزار شود.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: تا کنون از ۲۷ کشور در این رویداد شرکت کردند و بیش از ۷۰ اثر از هنرمندان بین المللی به دبیرخانه این رویداد در حوزه هنری انقلاب اسلامی ارسال شده است.

شجاعی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده نمایشگاه آثار ارسال شده ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹ در محوطه بیرونی گالری‌های حوزه هنری برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.