وزارت خارجه چین با رد کردن اتهامات سناتور آمریکایی به پکن مبنی بر خرابکاری در ماجرای همه‌گیری ویروس کرونا، گفت واشنگتن اگر مدرکی دارد، ارائه کند.

واکنش چین به اتهام‌زنی سناتور آمریکایی درباره ویروس کرونا

به گزارش قدس آنلاین، «هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) به اتهام‌زنی سناتور «ریک اسکات» مبنی بر خرابکاری پکن در تولید واکسن ویروس «کووید۱۹» واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» هووآ طی نشست خبری روزانه در محل وزارت خارجه چین گفت اگر سناتور اسکات یا هرکدام از مقام‌های آمریکایی مدرکی در این باره دارند، ملزم به ارائه آن هستند.

وی همچنین افزود: «آمریکا باید قول دهد زمانی که خودش واکسن ویروس کرونا را تولید کرد، آن را به عنوان یک کالای عمومی به جهان ارائه کند... تحقیق و توسعه برای تولید واکنس کرونا، رقابت بین چین و آمریکا نیست بلکه جنگ بین بشریت و این ویروس است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اسکات روز یکشنبه مدعی شده بود که چین در روند تولید واکسن کرونا توسط کشورهای غربی اخلال ایجاد می‌کند اما زمانی که خبرنگاران از وی درباره مدرک پرسیدند، از پاسخ امتناع کرد.

 سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین پیش از این با انتقاد از انتشار اطلاعات نادرست توسط آمریکا علیه این کشور در موضوع ویروس کرونا، تصریح کرد واشنگتن فقط تا مدت کوتاهی می‌تواند به فریبکاری ادامه دهد. (جزئیات بیشتر)

مقام‌های آمریکایی از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.