۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 707403

جلسات کارشناسی برای اصلاح قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن متناسب با نرخ تورم مصالح ساختمانی برگزار می‌شود.

احتمال افزایش قیمت مسکن ملی

به گزارش قدس آنلاین، ‌از زمانی که طرح اقدام ملی مسکن به شکل رسمی از شهریور سال گذشته آغاز شد مسئولان وزارت راه و شهرسازی همواره اعلام کردند که قیمت هر متر مربع از این واحد ها ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است. هر چند در برخی شهرها از جمله پرند رقمهای بالاتری از سوی مسئولان محلی اعلام و بعداً عنوان شد که واحدهای گران‌قیمت‌تر دارای مشاعات بیشتری است و از مرغوبیت بالاتری برخوردار است.

اما از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ نرخ تورم مصالح ساختمانی روند صعودی به خود گرفت. با توجه به اینکه تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن صرفا از طریق آورده متقاضیان و سقف ۱۰۰ میلیون تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی  است و دولت یارانه ای را به این واحدها اختصاص نمی‌دهد و با توجه به خبری که محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در اختیار ایسنا قرار داد احتمال تغییر قیمت‌هایی که قبلاً اعلام شده بود وجود دارد.

بر اساس اعلام محمودزاده، اخیراً جلسات کارشناسی بین دستگاه‌های متولی طرح اقدام ملی مسکن در حال برگزاری است تا با توجه به تاثیر گذاری آیتم های مختلف، نرخ‌ها را اصلاح و به روز رسانی کنند.

او البته این را هم گفت که قراردادهایی که پیش از این با سازندگان منعقد شده با همان ارقام متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می‌کند. بر اساس اعلام

اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همچنین روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا قبل از هفته دولت (شهریور ماه) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.