نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مورد آخرین وضعیت پروژه قطار برقی مشهد-چناران- گلبهار توضیحاتی داد.

تکمیل قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران نیازمند اختصاص اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، حسین عباس‌زاده امامی اظهار داشت: جلسه‌ای با معاون پرورشی آموزش و پرورش و جلسه دیگری با معاون نوسازی مدارس کشور داشتیم تا در حوزه پروژه‌های آموزشی مناطق چناران و گلبهار بتوانیم تحولی ایجاد کنیم.

نماینده چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: چند کار را در منطقه باید دنبال کنیم؛ یکی از موارد قطار برقی مشهد- گلبهار- چناران است که بزرگترین پروژه درون استانی خراسان رضوی است و از سوی دیگر آزادراه مشهد- چناران- قوچان را نیز دنبال هستیم که فاز نخست آن کلنگ‌زنی شده و قرار است ۷۰ درصد آستان قدس و ۳۰ درصد دولت مشارکت داشته باشد.  

عباس‌زاده امامی گفت: روند این پروژه کمی کند است که باید تسریع شود؛ مورد دیگری که مهم است بحث ارتقاء گلبهار است که بزرگترین مجتمع‌های مسکونی مهر را دارد و حدود ۴۰۰۰۰ واحد مسکن مهر در این منطقه وجود دارد و جمعیت نیز روزافزون است و باید توجه ویژه‌ای به گلبهار است.

وی افزود: مصوبه هیئت وزیران دهم را برای گلبهار داریم و دولت یازدهم و دوازدهم نیز بر این مسئله صحه گذاشته‌اند؛ استاندار خراسان رضوی نیز قول داده‌اند که بحث ارتقاء این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید این مسئله مجددا در هیئت دولت مطرح و تائید گردد؛ استاندار خراسان رضوی در صحبت اخیر خود عنوان کردند تا یک ماه آینده گلبهار تبدیل به شهرستان می‌شود.

عباس‌زاده امامی تصریح کرد: با این ارتقاء، سه بخش به شهرستان‌های ما اضافه می‌شود؛ یکی بخش گلمکان؛ چناران نیز دو بخش به آن اضافه می‌شود که شامل «سیدآباد» و «رادکان» است و امیدواریم سریع‌تر گلبهار به شهرستان تبدیل شود و استاندار خراسان رضوی نیز قول این مسئله را داده‌اند.

وی عنوان کرد: در طرقبه و شاندیز نیز پروژه‌هایی داریم که یکی از مهمترین آنها «پدیده شاندیز» است که مشکلات عدیده‌ای دارد و اکنون نیز وارد بورس و فرابورس شده و اکنون سهامداران دلگرمی خاصی دارند که سهام آنها خرید و فروش می‌شود و خداراشکر  مشکلات قضایی آن نیز تا حدودی برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه پدیده یک برند و پروژه کشوری است و از سراسر کشور سهامدار دارد بیان کرد: هر کمکی در این حوزه از دستمان بربیاید دریغ نمی‌کنیم.

عباس زاده امامی گفت: در طرقبه نیز پروژه‌هایی را دنبال می‌کنیم؛ براساس آمار ۳۵ میلیون زائر سالانه وارد مشهد مقدس می‌شوند و طرقبه نیز تنفسگاه مشهد است و افراد زیادی که به مشهد سفر می‌کنند به طرقبه نیز سفر می‌کنند؛ بحث ۵۰۰۰ هکتار از اراضی منطقه مطرح است و تعامل خوبی با شهرداری مشهد داریم که بحث تصرف آنها صورت نگیرد تا دغدغه ذهنی شهروندان برطرف شود.

وی افزود: برای ترافیک طرقبه باید فکری عاجل صورت بگیرد؛ موارد دیگری نیز در طرقبه و شاندیز مطرح است که باید سریعا در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث حمل و نقل درون شهری گلبهار و بیمارستان این شهرستان نیز در دستور کار است و باید تجهیزات بیمارستانی گلبهار تکمیل شود زیرا اکنون حدود ۴۰ درصد بیمارستان این شهر پیشرفت فیزیکی داشته است.

عباس زاده امامی گفت: در مورد آرامستان گلبهار نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود زیرا موقعیت فعلی آرامستان مناسب نیست و باید جابجایی صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه گردشگری چناران و گلبهار و گلمکان و طرقبه و شاندیز باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود؛ این شهرستان‌ها به مشهد بسیار نزدیک هستند و می‌توان از ظرفیت گردشگری این مناطق برای زوار استفاده کرد؛ این شهرستانها مناطق بکر و خوش آب‌وهوای زیادی دارد و باید بحث فرهنگی این مناطق نیز تقویت شود.

عباس‌زاده امامی گفت: بحث گردشگری منطقه بسیار ویژه است؛ اخلمد و چالیدره را در این منطقه داریم که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی در مورد آخرین وضعیت قطار مشهد-گلبهار- چناران گفت: ۳۳ کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است و ردیف بودجه ملی دارد و بزرگترین پروژه درون شهری استانی است و نیازمند یک اعتبار ویژه است؛ از اعتبار آخرین سفر استانی هیئت دولت مقداری اختصاص یافته است و بقیه نیز باید اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابتدا قرار بود پروژه، قطار برقی مشهد به گلبهار باشد و سپس چناران به آن الحاق شده است؛ کار باید شروع شود و در برخی جاها تونل‌ها نیز زده شده و یا پل‌های روگذر و زیرگذر انجام شده است اما باید دغدغه مردم برطرف شود و ایستگاه چناران نیز باید کلنگ‌زنی شود تا مردم چناران مطمئن شوند این قطار برقی به چناران نیز می‌رسد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.