مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهدگفت: تسهیلات جدید «من‌کارت» در حوزه حمل و نقل عمومی برای شهروندان دارای معلولیت این کلانشهر اعمال می شود.

تسهیلات جدید «من‌کارت» برای شهروندان دارای معلولیت
به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد رجائیان مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهدگفت:  با هدف آسان سازی استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی برای معلولان و فراهم سازی شرایط حضور بیشتر آنان در فعالیت‌های اجتماعی، تخفیفات و شرایط ویژه‌ای برای استفاده این قشر از شهروندان از خدمات «من‌کارت» فراهم شده که با این هدف نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و بستر نرم افزاری و فنی لازم اقدام شده است.
وی افزود: معلولان می‌توانند از این پس علاوه بر خطوط اتوبوس و قطار شهری، از تاکسی‌های ویژه‌ای که به همین منظور تجهیز شده است نیز با ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند. این تاکسی‌های ویژه با تجهیز به بالابر ویلچر و نیز دستگاه کارت خوان جهت ارائه سرویس ویژه به معلولان، آماده ارائه خدمات است.
 این مقام مسئول ادامه دارد. از سال ۱۳۹۸ امکان استفاده از تسهیلات حمل و نقل برای جامعه معلولان فراهم آمده است. در همین راستا این قشر از شهروندان می‌توانند هر ماه از ۶۰ سفر رایگان توسط اتوبوس و قطار شهری بهره‌مند شوند و همچنین در سفر با ناوگان تاکسی از ۵۰ درصد تخفیف استفاده کنند.
رجائیان بیان کرد:   یک هزار و ۳۳۰ عدد «من‌کارت» شخصی‌سازی شده ویژه معلولان مشهد در اختیار افراد ارای معلولیت قرار گرفته است.
او تصریح کرد: به دلیل توقف خدمت رسانی سیستم حمل و نقل عمومی در دوران شیوع بیماری کرونا، روند ارائه تسهیلات در این خصوص دچار وقفه‌ای شد که اکنون ارائه این خدمات به روال سابق برگشته است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.