نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی از سیاست‌های شورای پنجم برای حفظ محیط زیست شهری، افزایش طول مسیرهای دوچرخه در مشهد به ۲۲۰ کیلومتر است.

افزایش طول مسیرهای دوچرخه در مشهد به ۲۲۰ کیلومتر

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا موحدی زاده نایب رئیس شورای شهر مشهد در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر، عامل توسعه را رشد جامعه به لحاظ کمی و کیفی، گسترش فرهنگ و امکانات، توسعه زیرساخت‌ها و زیربناء‌ها دانست و گفت: توسعه پایدار، توسعه‌ای است که به محیط زیست آسیبی نزند.

او با اشاره به اینکه توسعه شهری نباید عامل تخریب محیط زیست شود، افزود: از دست دادن محیط زیست، سلامتی مردم را به خطر می اندازد.
نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شورای پنجم برای توسعه پایدار شهر به موضوعات کنترل آلودگی هوا و کاهش ترافیک توجه دارد و به همین منظور اقداماتی مانند اصلاح هندسی معابر، توسعه فضای سبز و افزایش سرانه‌های خدماتی داشته است.
موحدی‌زاده بیان کرد: سرانه فضای سبز در مشهد در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و اکنون حدود ۱۶.۶ مترمربع برای هر شهروند برآورد شده است.
او به توسعه و گسترش فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که از سیاست‌های شورای پنجم برای حفظ محیط زیست شهری است اشاره و تصریح کرد: تا پایان امسال طول مسیرهای دوچرخه به ۲۲۰ کیلومتر خواهد رسید که برای شهر مشهد و در قیاس با سایر کلانشهرها رقمی قابل قبول است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.