۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 707419

شورای اسلامی شهر مشهد لایحه ساماندهی کارگران سرگذر و احداث و تجهیز ایستگاه‌های ساماندهی مورد نیاز را تصویب کرد.

کارگران سر گذر مشهد ساماندهی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،   در نود و چهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز، ۱۸ خردادماه در تالار شهر برگزار شد، لایحه ساماندهی کارگران سرگذر و احداث و تجهیز ایستگاه‌های ساماندهی به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های ‌کشاورزی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به ساماندهی کارگران و استادکاران روزمزد -موسوم به سرگذر- و احداث و تجهیز ایستگاه‌های ساماندهی مورد نیاز، با جلب و جذب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های کارگری، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی ذی‌ربط تا سقف اعتباری  ۱۲۳.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال اقدام کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این مصوبه اظهار کرد: شهروندان مشهدی همه روزه شاهد حضور کارگران روزمزد در برخی میدان‌ها و خیابان‌ها هستند.

محمد حاجیان‌شهری ادامه داد: حضور این افراد که روزمزد بوده و جویای کار هستند در خیابان آسیب‌های اجتماعی نیز پی دارد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ طرحی برای ساماندهی کارگران روزمزد اجرا شد و با توجه به اینکه سایر ارگان‌ها با آن طرح همکاری نکردند کار به صورت مطلوب انجام نشد.

حاجیان‌شهری خاطرنشان کرد: بر این اساس لایحه جدیدی تهیه شد که بر اساس آن شهرداری کار را به صورت مستقیم انجام دهد و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و نهادها و ارگان‌های مرتبط امضا شود تا در این خصوص با شهرداری همکاری کرده و اگر کارگر روزمزدی نیاز دارند از این افراد استفاده کنند.

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: شهرداری مشهد حدود ۱۲ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده و قرار است تا ۲۰ ایستگاه‌ ساماندهی در سطح شهر ایجاد شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.