نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره مسائل مرتبط با چگونگی استخدام مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده در فرایند استخدام و عقد قرارداد سرمربی بلژیکی ابهام‌هایی وجود دارد.

وزیر از مسئولیت قرارداد ویلموتس شانه خالی نکند!

سینا حسینی/

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره مسائل مرتبط با چگونگی استخدام مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده در فرایند استخدام و عقد قرارداد سرمربی بلژیکی ابهام‌هایی وجود دارد که باید به دقت از سوی نهادهای نظارتی پیگیری شود تا مشخص شود در صورت بروز تخلف، چه عواملی در این ماجرا نقش‌آفرینی کردند و با رفتار غیر اصولی خود موجب شدند امروز خسارتی بزرگ به فوتبال ایران تحمیل شود.

* ردپای مراکز غیر ورزشی

سیدنظام الدین موسوی، با اشاره به اینکه بعضاً برخی قراردادهای بدون کار کارشناسی و رعایت اصول استاندارد در ورزش ایران منعقد می‌شود توضیح داد: ابتدا به ساکن باید مشخص شود که چرا باید یک مرکز غیر ورزشی که در حوزه فعالیت ورزش هیچ سر رشته ای ندارد اقدام به ارسال چنین نامه ای کند، در حالی که ما در حال حاضر در کشور کارشناسان و صاحبنظران دلسوزی داریم که همیشه به منافع ملی فکر کرده اند تا منافع شخصی. از طرفی باید مشخص شود که چرا کار کارشناسی صورت نگرفت که یک مربی نه چندان مطرح با این رقم هنگفت به استخدام فدراسیون فوتبال در بیاید.

*حیف و میل بودجه عمومی

وی در ادامه توضیح داد: حساسیت امروز نمایندگان مردم در خانه ملت کاملاً به جا و ضروری است چون مردم این مسئولیت را برعهده مجلس قرار داده اند که با تحول در سیستم نظارتی مانع از تکرار اتفاق‌هایی تلخ نظیر قراردادهای اینچنینی شوند، از این رو وزارت ورزش بهتر است پاسخ قانع کننده ای برای ارائه به مجلس داشته باشند چون پولی که به وی پرداخت شده از محل بودجه عمومی کشور تأمین شده است.

*ابهام‌ها زیاد، شفافیت کم

موسوی در ادامه گفت: ابهام‌ها درباره این قرارداد زیاد است و شفافیت در اطلاع رسانی بسیار اندک، از آنجا که این ماجرا در حال حاضر به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال می‌شود و همه منتظرند ببینند چه کسانی با چه اهدافی زمینه امضای این قرارداد را فراهم آوردند مجلس وارد عمل شده و قطعاً پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از توضیحات خود متذکر شد: ما در ورزش ایران نخبه و استعداد کم نداریم اما رسیدگی لازم به این مسئله صورت نگرفته همین امر سبب کوچ ورزشکاران به خارج از مرزها شده است؛ اگر نظارت دقیق باشد و ورزشکار و قهرمان ما درک کند برای مسئولان و مدیران کشور قابل اهمیت است هرگز به مسئله مهاجرت فکر نمی‌کند.

* تبعات منفی قراردادهای نجومی

سیدنظام الدین موسوی با اشاره به تبعات منفی عقد قراردادهای عجیب‌و غریب با مربیان خارجی و پرداخت رقم‌های هنگفت به آن‌ها بدون اصول و ضابطه مشخص گفت:برخی تصور می‌کنند ناکامی در قراردادهای مسئله دار تنها به ضرر و خسارت مالی برمی گردد در حالی که در کنار این اتفاق یأس و ناامیدی را برای جوانان ورزشکار بدون حامی به دنبال خواهد داشت، با هزینه‌های سرسام آور و ریخت وپاش‌های اینچنینی در حوزه فوتبال چه دستاوردی برای ورزش ما رقم خواهد خورد. دوستانی که امروز شانه از بار مسئولیت خالی می‌کنند باید به مردم توضیح دهند که آیا در تیم‌های ملی اروپایی که در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی صاحب سکو و جایگاه هستند همچنین رقم‌هایی رد و بدل می‌شود؟

وی در ادامه گفت: وقتی فدراسیون فوتبال پول ندارد و با کسری بودجه مواجه است چرا باید زیر بار استخدام یک مربی با این رقم هنگفت برود؟ آیا اگر قرار بود رقم قرارداد سرمربی خارجی از جیب شخصی آقایان پرداخت شود بازهم زیر این قرارداد امضا می‌شد؟

Zoom

دادکان: چه ضمانتی پای این مربی بوده؟

محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای معرفی ویلموتس گفت: عجیب است که معاون وزیر ورزش می‌گوید روی همه نامه‌ها می‌نویسند جهت بررسی. اما شما در نامه به فدراسیون فوتبال نوشته‌اید جهت بررسی و بهره وری. خب آقای تاج می‌گوید اگر این کار را نکنم زیر سؤال می‌روم. شما که پول نداری چرا رفتی این مربی را آوردی؟ چه ضمانتی پای این مربی بوده است؟

وی یادآور شد: آقای رئیس جمهور! تو را به خدا یک فرد مطلع را بفرستید ببینید در این مدت چه قراردادها که بسته شده و فقط یکی از آن‌ها ویلموتس بوده است. قراردادهای تبلیغاتی دور زمین‌های فوتبال را چه کسانی بستند؟ اسپانسر استقلال، پرسپولیس و تراکتور را چه افرادی آوردند؟ آیا این حرفم توهین به کسی است؟

دادکان در پایان گفت: انتظار از آقای احسان قاضی زاده هاشمی (نماینده مجلس) این است که دیگر نگویند «می‌گوییم می‌گوییم». همه چیز را بررسی و شفاف سازی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.