گیلان - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توانمندی مالی موجب افزایش رغبت کشاورزان به بیمه‌کردن محصولات کشاورزی می‌شود.

کمبود نقدینگی از دلایل بیمه نشدن محصولات کشاورزی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی گفت: کشاورزی از مشاغل پر ریسک در استان ما محسوب می شود و لازم است کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی‌شان حتما اقدام کنند تا در زمان خسارت با مشکلات جدی مواجه نشوند.

درجانی خاطرنشان کرد: از جمله دلایل نبود استقبال برای بیمه شدن محصولات کشاورزی از سوی برخی از کشاورزان، عدم توانمندی مالی و همچنین نبود سرعت مورد انتظار بیمه‌گذار در زمان مواجه این قشر با آسیب‌هایی است که در زمان بروز خسارت می‌بینند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیمه‌شدن محصولات کشاورزی امنیت و آرامش را برای کشاورزان و خانواده‌های روستایی به ارمغان می‌آورد.

درجانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۸ هزار و ۵۰۰ کشاورز در گیلان محصولاتشان را بیمه کرده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون حدود ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر از چایکاران، ۴۱ هزار و ۹۰۰ نفر از شالیکاران اقدام به بیمه کرده اند و بقیه، بیمه گذاران سایر محصولات کشاورزی را شامل می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان در سال زارعی جدید ۳۳ نوع محصول شامل برنج، چای، دام های سنگین و سبک، انواع طیور، باغات گردو، کیوی، فندق، مرکبات و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: تمدید بیمه محصولات کشاورزی در سه محصول چای، برنج و مرکبات که پیش از این تا پایان اردیبهشت ماه بود تا پایان خرداد ماه امسال تمدید شده است از این رو کشاورزان تا فرصت اعلام شده سعی در بیمه محصولات خود کنند.

وی بیمه محصولات کشاورزی را کاملا حمایتی دانست و افزود: این صندوق سالیانه چندین برابر حق بیمه ای که دریافت می‌کند به کشاورزان غرامت پرداخت می‌کند.

درجانی گفت: سال گذشته ۲۹۵ میلیارد ریال غرامت بابت خسارت به بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی در استان گیلان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.