گیلان- معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، موج دوم کرونا را مربوط به مبتلایان سرپایی و بدون علامت دانست و اضافه کرد: از نیمه فروردین تاکنون در استان گیلان با یک روند ثابت بستری بیماران کرونایی مواجه هستیم.

موج دوم کرونا مربوط به مبتلایان بدون علامت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: آمارهای کرونایی اعلام شده در اسفندماه و فروردین ها بیشتر مربوط به مبتلایان بستری شده در سطح بیمارستان ها بود که تست کرونای آنان مثبت شده، اما اکنون امکانات انجام تست های پی.سی.آر برای شناسایی افراد دارای کرونا اعم از بدون علامت، سرپایی و بستری بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری و بیماریابی کرونایی در سطح جامعه انجام می شود، افزود: در حال حاضر روزانه به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۵۰ نفر تست می شوند، زیرا افراد زیادی هستند که می توانند ناقل کرونا باشند، اما هیچگونه علامتی نداشته باشند و یا علائم خفیف بروز دهند و الزاما بستری نشوند.

حیدرزاده ادامه داد: در اپیدمی ها همه افراد جامعه مستعد ابتلا به بیماری هستند و لذا در آغاز اپیدمی کرونا با تعداد زیادی از مبتلایان از طیف های مختلف مواجه شدیم. در واقع تقریبا به ازای هر ۱۰ هزار نفر آلوده به ویروس، حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر بستری می شوند، یعنی تعداد زیادی از افراد مبتلا درمان سرپایی دریافت می کنند و حالشان بد نیست و فقط دو هفته در خانه ایزوله می شوند.

وی ۵۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا را بدون علامت دانست و گفت: کشور ما حدود سه ماه است که درگیر کرونا شده و در روند پیشرفت این اپیدمی، تعداد افراد مبتلا شده و بهبود یافته افزایش پیدا می کند؛ البته شاهد کاهش افراد بستری شده و افزایش شناسایی افراد ناقل هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.