مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور در راستای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا ضروری است.

توزیع نذورات در آرامستان‌ها ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین مهدوی دامغان با اشاره به بازگشایی مجدد بهشت رضا(ع) و بهشت رضوان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است،  با توجه به بازگشایی آرامستان‌ها از زائران اهل قبور درخواست می‌شود برای افزایش ایمنی و پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا رسیدن به وضعیت مطلوب نکات بهداشتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید شده را در مراجعه به آرامستان‌ها رعایت کنند.

وی افزود: زائران اهل قبور در زمان حضور در آرامستان‌های شهرداری مشهد باید فاصله‌گذاری بین افراد را که حداقل یک متر است رعایت کرده و از برقراری تماس با سطوح، تجهیزات، دستگیره درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله ها و ... سایر موارد خودداری کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی با اشاره به این که استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش برای کلیه افراد مراجعه کننده به آرامستان‌ها الزامی است، افزود: در کنار این موارد به زائران اهل قبور توصیه می‌شود تا در آرامستان‌ها از کتب ادعیه و قرآن شخصی استفاده کرده و مدت زمان حضورخود در آرامستان‌ها را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام دامغانی خاطرنشان کرد: همچنین از زائران اهل قبور تقاضا می‌شود تا از پهن کردن فرش و تجمع در آرامستان‌ها خودداری کرده و چارچوب برگزاری مراسمات در فضای باز نیز، متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به این که به زائران اهل قبور توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از بطری‌های آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند، اضافه کرد: توزیع نذورات به ویژه مواد غذایی نظیر خرما، حلوا و ... در آرمستان‌های شهرداری مشهد ممنوع بوده و از این کار جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال بازگشت مجدد محدودیت ها برای زیارت اهل قبور وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.