مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: در سال گذشته بیشترین مصرف بار در تاریخ ۱۵ مرداد به میزان هزار و ۶۳۸ مگاوات رقم خورد، این در حالی است که در شنبه هفته جاری در ساعت ۱۴ بعدازظهر میزان مصرف برق مشهد به حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

مشهد پیش از تابستان به پیک مصرف برق رسید

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص میزان مصرف برق شهروندان مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان مشهد دارای یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک است،  هنوز به پیک نرسیده‌ایم، اما با توجه به این که همچنان در فصل بهار قرار داشته و تابستان گرمی نیز پیش‌رو داریم، این میزان مصرف نگران‌کننده است. بنا بر اعلام گزارش هواشناسی، هفته آینده روزهای گرمی خواهیم داشت و اگر شهروندان همراهی نکنند این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

کاشی ادامه داد: هیچ مشکلی برای تامین برق مشهد نداریم و تمام تمهیدات لازم برای این موضوع سنجیده شده، اما این موضوع به میزان همکاری شهروندان مشهدی بستگی دارد. اگر شهروندان در ساعات اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ همراهی کنند، قطعا برای تامین برق مشهد به مشکل برنخواهیم خورد. اگر شهروندان از کولر گازی استفاده می‌کنند، آن را روی درجه ۲۴ و اگر از کولر آبی استفاده می‌کنند روی دور کند تنظیم کنند، ترجیحا در این ساعات لامپ‌ها را خاموش کرده و از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند. با رعایت همین نکات رقم قابل توجهی در صرفه‌جویی میزان برق کمک می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد خاطرنشان کرد: تمامی گروه‌های‌ ما در آماده‌باش قرار دارند. تمامی تعمیرات شبکه به صورت خط گرم انجام می‌شود، یعنی مردم احساس خاموشی نخواهند کرد. ما بزرگترین شرکت توزیع برق با بیشترین تعمیرات خط گرم در کل کشور هستیم، یعنی در زمان تعمیرات، برق مشترکان قطع نخواهد شد و شهروندان هیچ زمانی احساس خاموشی نمی‌کنند، اگر مواردی هم وجود داشته باشد به خاطر حوادثی مانند سیل و زلزله است و اگر قطعی برقی صورت گیرد به صورت تک‌مشترکی خواهد بود.

برنامه‌ای برای خاموشی در تابستان نداریم

وی در خصوص اینکه چه میزان احتمال خاموشی در تابستان پیش‌رو وجود دارد، گفت: هیچ جدول زمان‌بندی برای مدیریت اضطراری بار تنطیم نکرده‌ایم و این موضوع به میزان همکاری مردم موکول شده است. اگر همکاری مردم همانند سال گذشته باشد قطعا مشکلی به وجود نخواهد آمد. اگر اینگونه نباشد ممکن است جدول مدیریت بار تنظیم و اطلاع‌رسانی شود. در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی برای خاموشی برای تابستان نداریم. در سال گذشته هم تابستان گرمی داشتیم، اما مردم همکاری کردند و جدول برنامه‌ریزی مدیریت اضطرای مصرف بار را تنظیم نکردیم.

کاشی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مصرف برق مشهد در بخش خانگی است، عنوان کرد: اگر شهروندان حداقل ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، قطعا مشکلی نخواهیم داشت. در شهرستان مشهد برای تمامی صنایع، پاساژها، مراکز خرید و مراکز پرمصرف کنترل هوشمند نصب شده و مصرف آن‌ها رصد می‌شود، اگر از حد مصرف مجاز عبور کنند، رسیدگی و پیگیری خواهد شد. میزان الگوی مصرف در تابستان ۳۰۰ کیلووات در ماه است. وزارت نیرو برای مشترکانی که از این میزان عبور نکنند و مصرف‌شان کمتر از الگوی مصرف باشد، تمهیداتی برای تخفیف و پاداش در نظر گرفته است.

اگر شهروندان قبوض دو ماه ابتدای سال را پرداخت نکنند، صنعت برق نخواهد چرخید

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد در خصوص پایان مهلت وزارت نیرو برای پرداخت قبوض دو ماهه ابتدای سال، تصریح کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا، مشترکان تا پایان اردیبهشت برای پرداخت قبوض خود فرصت داشتند و در حال حاضر ۲۰ روز از پایان اردیبهشت گذشته است. مشکل زیادی در این قضیه نداریم، اما از شهروندان تقاضا داریم که نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند. اگر این مبالغ واریز نشود چرخ صنعت برق نخواهد چرخید. تابستان گرمی در پیش داریم و تامین برق مشهد به هزینه‌های قابل توجهی نیاز دارد. شهروندانی که هنوز نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نکرده‌اد با قطعی برق مواجه نخواهند شد. همکاران‌ ما مراجعه کرده و یا از طریق پیامک به آنان اخطار و اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.