رشت - معاون بهبود تولیدات گیاهی کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری استان تحت پوشش مبارزه بیولوژیک با آفات "تریکو کارت" قرار گرفت که انتظارست بین هشت تا ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری تحت پوشش قرار گیرد.

انجام مبارزه بیولوژیک با آفات در ۲۷۰۰ هکتار اراضی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،مسعود الماسی اظهار داشت: نسل اول آفت ساقه خوار برنج در شالیزارهای استان مشاهده و گزارش شده به همین دلیل ۲ روش مبارزه برای کنترل جمعیت آفت پیشنهاد می کنیم که مرحله اول به صورت مبارزه بیولوژیک است.

وی افزود: تریکوکارت هایی برای این کار،   در مراکز تولید شده که کشاورزان می توانند در هر هکتار ۱۰۰ تریکوکارت را مورد استفاده قرار دهند در صورتی که آفت ساقه خوار برنج به نسل دوم کشیده شود، در مراحل بعدی نیز از تریکوکارت استفاده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطر نشان کرد: توزیع تریکوکارت برای مبارزه بیولوژیک با آفات از هفته گذشته از سوی جهاد کشاورزی آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد که کشاورزان می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

وی بیان داشت: ۱۰۰ عدد تریوکوکارت برای استفاده در یک مرحله ۳۵ هزار تومان است و در صورت استفاده در ۲ مرحله بعدی به ۱۰۵ هزار تومان می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.