مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان گفت: برنامه ایران‌خودرو خراسان در سال ۹۹، تولید ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو شامل ۷۰ هزار دستگاه پژو ۴۰۵، ۴۰ هزار دستگاه پارس و ۲۰ هزار دستگاه از محصولات هایما است.

تولید ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ / تولید ناقص بخشی از خودروها به دلیل کرونا

به گزارش قدس آنلاین، بیژن زاهدی‌فرد در خصوص میزان تولیدات ایران‌خودرو خراسان در سال ۹۹، اظهار کرد: برنامه تولید روزانه ما ۴۵۰ دستگاه از محصولات پژو بوده که از روز یکشنبه این تعداد به ۴۸۰ عدد رسیده و با برنامه‌ریزی به ۵۵۰ دستگاه خواهد رسید، برنامه تولید هایما نیز ۷۵ دستگاه است.

وی افزود: برنامه ایران‌خودرو خراسان در سال ۹۹، تولید ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو شامل ۷۰ هزار دستگاه پژو ۴۰۵، ۴۰ هزار دستگاه پارس  و ۲۰ هزار دستگاه از محصولات هایما است.

زاهدی‌فرد در خصوص مشکلات ناشی از کرونا، گفت: شیوع کرونا باعث شد چرخه تولید دچار مشکل شود، تولید روزانه ۵۵۰ خودرو مستلزم تامین به موقع قطعات است که کرونا باعث شد تا صنعت حمل‌ونقل دچار مشکل شده و تامین قطعه از داخل و خارج کشور به سختی انجام شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان ادامه داد: با توجه به توان تولید ۶۸۰ دستگاه خودرو در روز، از ابتدای سال به صورت سه شیفت و با تولید ۵۵۰ دستگاه در روز، فرآیند تولید را آغاز کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا و نرسیدن به موقع قطعات و جلوگیری از بیکاری پرسنل، مجبور به تولید بخشی از خودروها به صورت ناقص و با کسری قطعه شدیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما در شرکت معطوف تولید خودرو و تحویل به موقع آن به مشتری است، تاخیر در این روند و تولید خودرو با کسری قطعه زحمات ما را بیشتر می‌کند، ضمن اینکه  تاخیر در تحویل خودرو ما را با جریمه تاخیر مواجه می‌سازد.  

۶ هزار دستگاه خودروی تکمیل نشده در پارکینگ ایران‌خودرو خراسان وجود دارد

زاهدی‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار دستگاه خودروی تکمیل نشده در پارکینگ شرکت موجود است که این عدد، تولید ۱۰ روز کاری شرکت محسوب می‌شود و رقم سنگین و بزرگی نیست، عنوان کرد: امیدواریم با تامین به موقع قطعه از خارج کشور این روند متوقف و تعداد تولید خودروهای ناقص ما افزایش نیابد. قطعات وارداتی که از خارج از کشور تهیه می‌شود، پروسه طولانی دارد، ثبت سفارش، گشایش حساب، انتقال ارز، بارگیری در مبدا و ترخیص از گمرک سه ماه زمان خواهد برد.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان اضافه کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از گشایش‌های حساب ارزی انجام نشد و تولیدات چین، کره و کشورهای دیگر نیز متوقف شد که در نتیجه نتوانستیم قطعات مورد نیاز خود را تامین کنیم. بعد از آن نیز با تعطیلات قرنطینه و سال جدید روبرو شدیم و اولین گشایش‌های ارزی و سفارش‌گذاری قطعه از خارج کشور در فروردین ماه انجام شد که قطعات در تیرماه به دست ما خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: این خالی بودن پشتوانه بابت کرونا در جهان باعث شد کسری داشته باشیم، اما زمانی که روال عادی شده و شروع شود، تولید به حالت عادی خود برخواهد گشت. پایان سال گذشته حتی ماشین موجود در پارکینگ ما به هزار دستگاه هم نمی‌رسید، اما به دلیل کرونا و توقف زمانی برای رسیدن قطعات به دست سازنده‌ها، مجبور هستیم با کسری تولید کنیم.

کاهش تولید در ۶ ماهه دوم سال جبران خواهد شد

زاهدی‌فرد افزود: در سال گذشته موفق به تولید ۸۸ هزار دستگاه خودرو شدیم، اما با عنایت به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید، برنامه تولید ما به ۱۳۰ هزار دستگاه افزایش یافته تا جهش تولید در صنعت خودرو محقق شود، البته شیوع کرونا بر روند تولید تاثیرگذار بوده که مطمئنا کاهش تولید را در ۶ ماهه دوم جبران خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان گفت: ما در ایران‌خودرو خراسان در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا، فعالیت‌های بسیار خوبی داشتیم،  بلافاصله بعد از شیوع ویروس در بهمن ماه، کمیته پیشگیری از شیوع کرونا را تشکیل داده و پروتکل‌ها را در آن کمیته مصوب و اجرا کردیم، انجام اقداماتی از قبیل تب‌سنجی در مبادی ورودی شرکت، ضدعفونی روزانه خطوط تولید و سالن‌های اداری، رعایت فاصله در سرویس‌های ایاب و ذهاب و اختصاص ۵۰۰ هزار ریال در هر ماه برای پرسنل جهت خرید ماسک و ژل بهداشتی باعث شد تا در زمینه کرونا دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: با توجه به حضور پنج هزار پرسنل این شرکت که هزار و ۴۰۰ نفر از نیشابور، هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی منطقه و بخش احمدآباد و دو هزار نفر از مشهد مشغول به کار هستند، تنها دو نفر در تعطیلات دچار کرونا شدند که بعد از گذراندن دوره نقاهت مجددا به محل کار بازگشتند.

زاهدی‌فرد با اشاره به اینکه در کل این دوران تعدیل نیرو نداشتیم، تصریح کرد: در سال ۹۶، ۱۶۳ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، اما سال گذشته میزان تولیدات ما به ۸۸ هزار دستگاه کاهش یافت، یعنی تقریبا نصف شد، با این وجود تعدیل نیرو نداشتیم. اینکه ۳۰ تا ۵۰ نفر در طول سال جابه‌جا شوند، طبیعی بوده، اما شرکت بابت این مباحث تعدیل نیرو نداشته است، تمام همکاران ما در شرکت همراه و یکپارچه در راه رسیدن به اهداف گروه صنعتی ایران خودرو گام برمی‌دارند.

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان بیان کرد: شرکت ایران‌خودرو خراسان با ایجاد شغل مستقیم و غیر مستقیم، میزان بیکاری در منطقه را نسبت به سایر مناطق کشور بسیار کاهش داده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.