یک کارشناس دینی گفت: با تبعیت از ولایت فقیه فتح و پیروزی حتمی است و نصرت الهی شامل حال امت اسلامی خواهد شد.

نصرت الهی در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته از استودیو رواق امام خمینی(ره) این بارگاه مطهر در فضای مجازی پخش شد، با اشاره به شکست سخت مسلمانان در جنگ احد ابراز کرد: در نبرد با دشمنان اگر مردم پیرو ولی خدا نباشند حتی اگر رهبری و فرماندهی بر عهده رسول خدا(ص) هم باشد، باز هم محکوم به شکست هستند.  
وی تصریح کرد: پیروزی و نصرت الهی در صورتی برای امت اسلامی رقم می‌خورد که پیروی از رهبر الهی در مردم جامعه اسلامی نهادینه شده باشد. در این صورت است که فتح و پیروزی حتمی است.
رضایی تهرانی افزود: مردم جامعه اسلامی مادامی که پیرو رهبر و پیشوای الهی باشند لیاقت دریافت الطاف الهی را پیدا می‌کنند. در زمان ما که ولی خدا یعنی امام زمان(عج) در پرده غیبت به سر می‌برند رهبری و مدیریت دینی جامعه بر عهده ولی فقیه جامع الشرایط است.
وی ادامه داد: در جنگ احد مسلمانان بر اثر سرپیچی کردن از دستور رسول الله(ص) بعد از دستیابی به پیروزی اولیه، شکست سختی خوردند. در دوران حکومت امیرالمومنین(ع) نیز بعد شکست در جنگ صفین گروهی زبان به انتقاد گشودند که چرا در این جنگ با اینکه رهبر و فرمانده ما بود شکست خوردیم.
رضایی تهرانی ابراز کرد: شکست مسلمانان در جنگ احد در زمان پیامبر(ص) و جنگ صفین در زمان امیرالمومنین(ع) به دلیل عدم توجه به دستورات رهبر دینی بود. در جنگ صفین وقتی شکست سپاه معاویه نزدیک شد، آنها با بر سر نیزه کردن قرآن‌ها و فریب دادن سپاهیان امیرالمومنین(ع)، پیروزی را از آن خود کردند.
وی ادامه داد: در جنگ صفین اگر سپاهیان امیرالمومنین(ع) از رهبر دینی تبعیت می‌کردند و فریب نیرنگ دشمن را نمی‌خوردند، پیروزی و نصرت آنها حتمی بود. شکست آنها نتیجه نافرمانی از رهبر دینی آن زمان بود.
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به وضعیت کنونی جامعه اسلامی، ابراز کرد: اگر ما در همه عرصه‌ها اعم از عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... پیرو ولایت فقیه بوده و بر اساس خط و مشی رهبری حرکت کنیم، می‌توانیم به نصرت الهی امیدوار باشیم.
وی با بیان اینکه پیروزی در گرو پیروی از ولایت فقیه است، اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم، «با ولایت شما است که امر دین و دنیای ما اصلاح می‌شود...» اگر در عرصه‌ها سیاسی، اقتصادی و... شکست خوردیم نشانه این است که از خط ولایت فاصله گرفته‌ایم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    خیلی. عالی است