همدان - امام جمعه همدان بابیان اینکه کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، گفت: استفاده از ظرفیت نسل جوان در تقویت حلقه های صالحین فراموش نشود.

بهره‌مندی از ظرفیت نسل جوان در تقویت حلقه های صالحین فراموش نشود

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح سه شنبه در مراسم تقدیر از سرگروهان برتر حلقات صالحین استان همدان، اظهار کرد: قرآن کریم این عالم را محلی برای تربیت انسان و رشد و حرکت او به سوی سعادت معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ربوبیت میثاقی بین انسان و خدا است که خداوند مربی انسان است، گفت: خداوند در آغاز خلقت متعهد بر مربیگری انسان شده و در انتهای عالم و شب اول قبر هم اولین سوال این است که رب تو چه کسی است و این یعنی آیا به میثاقی که بسته‌ای پای بند بوده‌ای یا خیر؟

امام جمعه همدان افزود: یک مربی عرصه دینی و اعتقادی برای اینکه در امر تربیت موفق باشد ابتدا باید خود متعلم حقیقی باشد و راه دستیابی به تعلیم واقعی و معارف الهی نیز بهره‌مندی از تقوا است.

تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست، ابراز کرد: بدون دست‌یابی به تقوا شاید برخی اصطلاحات و مفاهیم علمی را بتوان آموخت و ارائه داد، اما تعلیم و تربیت واقعی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، بیان کرد: در مسائل تربیتی کسی مربی است که خودش تربیت شده و از مسائل معنوی سیراب باشد بنابراین همه ما نیازمند اخلاص هستیم.

وی طرح صالحین را دارای خروجی‌ها و برکات خوبی عنوان کرد و گفت: همین پایگاه‌های بسیج و بیان مسائل تربیتی و ارتباطات زمینه ساز حضور بسیاری در حوزه و طلبگی شده است.

آیت الله شعبانی بیان کرد: زمانی که بدانیم فعالیت‌های ما زمینه ساز خروجی‌های پر برکتی است، وظیفه ما نیز بیشتر می‌شود و باید بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بیشتر در این شبکه نورانی آن را اثرگذارتر می‌کند، مطرح کرد: شما در ثواب و مسائل آن فردی که پس از حضور در این حلقات طلبه شده و تا ۵۰ سال قال احادیث و معارف الهی را ترویج می‌کند شریک خواهید بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.