همدان- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان همدان گفت: بر اساس مجوزهای صادر توسط میراث در استان کرونا به فعالیت‌های صنایع دستی استان ۲۴۰ میلیاردتومان ضرر زده است.

کرونا ۲۴۰ میلیارد تومان به صنایع دستی استان همدان ضررزده است
به گزارش قدس آنلاین، علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و،صنایع دستی استان همدان ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی با خبرنگاران در باغ نظری همدان اظهار کرد: بافت تاریخی شهر همدان یک بیستم فضای شهری را شامل می‌شود و محدودیت‌های قانونی برای بهسازی و بازسازی بافت در قسمتی از بافت که ثبت میراثی شده است یا حریم میراثی دارد تاثیری در افزایش قیمت املاک در شهر همدان نداشته است.
 مالمیربا اشاره بر این‌که و ملک و سرمایه‌گذاری بر آن در شهر تبدیل به یک موضوع اقتصادی و درآمدی شده است تاکید کرد: همه محدوده‌های میراثی مصوبه قانونی دارد و اگر میراث ممنوعیتی را بر افزایش ارتفاع املاک در این فضاها ایجاد کرده است به قانون عمل کرده است و کاری غیر قانونی نشده است
وی ادامه داد: برای انتقال تجربیات از نسل با تجریه صنایع دستی استان همدان به نسل بعدی دوره‌های آموزشی در مدت ۷ سال اخیر توسط میراث فرهنگی برگزار و بر این اساس ۱۳ هزار نفر در این حوزه آموزش دیده‌اند افزون بر آن هم  در مدت ۷ سال اخیر ۱۷۰ میلیون صادرات صنایع دستی داشته‌ایم. 
 مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی  استان همدان بدون اشاره به رشته‌های مسنوخ شده صنایع دستی استان، اضافه کرد: استان همدان دارای ۱۱ نشان اصالت یونسکو، ۸۳ نشان کشوری در حوزه صنایع دستی است و ۱۳۰ رشته فعال صنایع دستی دارد و در مدت ۷ سال اخیر ۸۸۰۰ کارگاه به تعداد کارگاه‌های صنایع دستی استان افزوده شده ا ست. که ۱۲ هزار در این حوزه شاغل شده‌اند.
 مالمیر درباره دخل و تصرف در بافت تاریخی و ثبت شده دامنه الوند در روزهای اخیر گفت: مجموعه تاسیسات دهکده تله‌کابین گنجنامه محدوده مشخصی دارد و در درون محدوده هر تغییری بخواهد دهد، پلان آن مشخص است اما باید با هماهنگی میراث فرهنگی و مصوب کارگروه میراث فرهنگی باشد.
وی بیان کرد: اگر تغییرات در خارج از محدوده باشد، مسئولیتی بر ما نیست اما چون کوهستان الوند ثبت ملی شده میراث فرهنگی دخیل است و چون گنجنامه جزو حریم شهر است، به راه و شهرسازی مربوط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.