مدیر امور آب و فاضلاب فریمان گفت: مصرف آب شرب در بخش های کشاورزی و دامداری روستایی باعث بحران آب شرب در شهرستان فریمان شده است.

استفاده از آب شرب در بخش های کشاورزی و دامداری روستایی عامل بحران آب در شهرستان فریمان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور آب و فاضلاب فریمان با اعلام این خبر افزود: در بسیاری از روستاها آب شرب به مصرف دام سنگین و سبک و طیور و یا تولید محصولات کشاورزی می رسد.
موسی رضایی که در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای کته شمشیر سفلی و علیا شهرستان که با حضور معاون فرماندار و بخشدار قلندرآباد و مدیران حوزه آب و فاضلاب برگزار شد با اشاره به ۱۲هزار مشترک آب روستایی اظهار داشت: جهاد کشاورزی متولی تامین آب مورد نیاز دام و طیور است در حالیکه آب شرب که با قیمت بسیار پایین در اختیار مشترکان روستایی قرار می گیرد بدون توجه به وضعیت منابع آب شهرستان صرف دوام و طیور و تولید "گل ختمی" می شود.
وی علت دیگر کمبود شرب را  فرسوده بودن خطوط انتقال و شبکه توزیع تاسیسات و هدر رفت آب اعلام کرد که باعث  بحران  آبی  در منطقه شده است.
در ادامه جعفری بخشدار قلندرآباد خواستاررفع هرچه سریعتر مشکلات موجود در حوزه آب روستاها شد و در ادامه سپس با جمع بندی مطالب مطرح شده در جلسه ، مقررشد حجم عملیات و اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات آبرسانی روستاهای این منطقه  توسط امور آب و فاضلاب اعلام تا پیگیری های لازم در خصوص جذب اعتبارات مورد نیاز توسط فرمانداری انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.