مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد نیاز است و تا کنون در این خط ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده ‌است.

۱۸۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط ۳ قطارشهری مشهد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش کیامرز روز سه‌شنبه در جریان بازدید از پروژه خط سوم قطار شهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: خط سوم قطارشهری مشهد به طول ۳۰ کیلومتر از  مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد و در شرایط سخت اعتباری و اقتصادی، شورای شهر مشهد به خوبی پای کار ایستاد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده مسیر پنج کیلومتری این خط از میدان شهدا تا باب‌الجواد (ع) و پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا سال ۱۴۰۰ آماده مسافرگیری شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: امسال نیز دولت مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خط سوم قطار شهری را صادر کرده ‌است.
کیامرز با بیان این که ایستگاه باب‌الجواد (ع) خط سوم از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است افزود: این ایستگاه در سه و نیم طبقه در دست ساخت است.
وی ادامه داد: ایستگاه میدان شهدا در خط سوم نیز پیچیده ترین کارگاه کشور است و مشابه این کارگاه در کشور وجود ندارد و در این کارگاه دو ایستگاه در خطوط سوم و چهارم در یک تراز به هم می‌رسند و این ایستگاه با عرض ۵۰ متر، عریض‌ترین ایستگاه قطارشهری در کشور است که در دو طبقه ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ر خصوص خط چهارم قطار شهری این شهر نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ حفاری تونل خط چهارم نیز آغاز شود.

کیامرز با اشاره به نیاز خط یکم به ۶۰ دستگاه واگن افزود: واگن‌های مورد نیاز خط یکم باید از کشور چین وارد شود که مجوز خرید این تعداد واگن از وزارت کشور اخذ شده اما وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز مجوز خرید را صادر نکرده ‌است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.