وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آغاز ورود گردشگران خارجی از ماه آینده خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی: آغاز ورود گردشگران خارجی از ماه آینده

به گزارش قدس آنلاین؛ علی‌اصغر مونسان عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح یکی از کارگاه‌های صنایع دستی تهران و افتتاح تعدادی از پروژه‌های استانی صنایع دستی که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزارشده است، به ضرورت کاربردی کردن صنایع دستی اشاره کرد و گفت:‌ این مسئله که در حال اجرا شدن است در جهت توسعه بازار صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: ملزومات مورد نیاز در خانه‌های ایرانی در خط تولید صنایع دستی در حال طراحی است که علاوه بر زیبایی این صنایع اشیاء با کیفیتی با هویت ایرانی - اسلامی است.

مونسان با بیان اینکه موضوع حفظ فرهنگ هویت ایرانی و اسلامی سال‌ها است که توسط مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده است، ابراز امیدواری کرد: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی هرچه بیشتر در این زمینه موفقیت‌ به دست آورند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه قبلاً صنایع دستی قدیمی نشانه دهاتی بودن داشت و برخی به دنبال طرح‌های اروپایی بودند ولی امروزه حتی در کشورهای اروپایی صنایع دستی ایران را به قیمت‌های بالا خریدارند و خوشحالم که علاوه بر اروپا متقاضی صنایع دستی در کشور هم زیاد شده است.

وی با بیان این که تلاش می‌کنیم حجم بازار صنایع دستی را افزایش دهیم، گفت: اتفاقات خوبی در این زمینه در حال انجام شدن است. قبلاً هنرمندان به صورت جداگانه در زمینه صنایع دستی فعال بودند ولی اکنون با ورود سرمایه‌گذاران این امکان وجود دارد که فعالان صنایع دستی و هنرمندان در کنار یکدیگر محصولات‌شان را تولید و هم‌افزایی ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.