فرماندار تایباد گفت: شتاب بخشی در صادرات یقیناً به جهش در واحدهای تولیدی داخل منجر خواهد شد.

شتاب‌بخشی به صادرات فرصتی برای تحقق جهش تولید است

به گزارش قدس آنلاین، محسن سیاح در نشست شتاب بخشی به صادرات شهرستان تایباد، که  در مرز دوغارون و با حضور دستگاه‌های اقتصادی این مرز برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان تایباد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمندی به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری که ۸۵ درصد از جمعیت شاغل شهرستان را داراست و یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری استان است.

وی بابیان اینکه یکی از مهمترین گذرگاه‌های زمینی کشور در تایباد قرار دارد، ابراز کرد: این اهمیت به ویژه در دوره تحریم‌های ظالمانه دشمن قابل لمس است. تمام دستگاه‌های اجرایی و امنیتی مستقر در مرز دوغارون، از تمام ظرفیت خود برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در مرز استفاده می‌کنند.

وی افزود: یکی از مباحثی که در حوزه تحقق شعار سال اهمیت دارد، فعالیت‌های بازارچه مرزی دوغارون است، چرا که شتاب بخشی در صادرات یقیناً به جهش تولید در واحدهای تولیدی داخل خواهد انجامید. بنابراین یکی از مؤلفه‌های جهش تولید استان، مجموعه فعالیت‌های مرزی خراسان رضوی به ویژه مرز دوغارون است.

فرماندار تایباد تصریح کرد: همیشه در تلاش بودیم تا علاوه بر مسئله صادرات به‌صورت عام، به صادرات کالاهای تولید شهرستان و استان اولویت دهیم و بر همین روال حرکت خواهیم کرد.

همچنین هادی حقیقی، مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای فعالیت بازارچه‌های مرزی در خراسان رضوی بیش از ۲ دهه می‌گذرد و تایباد به عنوان یکی از قدیمی ترین معابر رسمی و گمرکی استان و کشور شناخته می‌شود، خراسان رضوی در مسیر تجارت شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد.

وی افزود: به اذعان تجار افغانستانی، کالاهای ایرانی در این کشور، کالای خارجی شناخته نمی‌شوند و وظیفه ما را دوچندان می‌کند تا هم صیانت از این اعتبار کنیم و هم باید کیفیت کالاهای صادراتی خود را افزایش دهیم.

حقیقی ابراز کرد: هدف بازارچه‌های مرزی ایجاد معیشت و اشتغالزایی در خانواده مرزنشینان است و این هدف اصلیِ فرمانداری شهرستان هم می‌باشد و این هدف را باید در سال جهش تولید به سهم خودمان به سرانجام برسانیم. در واقع اگر بتوانیم زمینه صادرات کالاهای خوب را فراهم کنیم، در واقع می‌توانیم جهش تولید ایجاد کنیم.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر درگیر یک جنگ تمام عیار هستیم، اگر قرار بود این تحریم‌ها و فشارها، تبدیل به گلوله و موشک می‌شد، نقطه نقطه خاک ایران هدف قرار می‌گرفت، این تحریم‌ها هر وجب از خاک کشور را هدف قرار داده و سربازان خط مقدم این نبرد را سرمایه گذاران اقتصادی می دانیم‌. امیدواریم از پس این تحریم‌ها و کرونا، بتوانیم یک بازتوانی برای تولید و توان داخلی اقتصاد کسب کنیم. شرایط کرونا برای کشور ما سخت است، اما در عرصه تولید و مدیریت مواجهه با موقعیت‌های خاص، نشان داد چقدر توانمند هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.