رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: طبیعی‌ است که مردم به کاهش قیمت با پیش‌فروش خودروها، دل ببندند، اما در اصل قضیه چیز دیگری بوده و ثبت‌نام و پیش‌فروش ماشین تنها بخشی از قضیه است. باید این اتومبیل‌های پیش‌فروش‌شده در بازار توزیع شوند تا قیمت کنترل شود.

توزیع خودروهای پیش‌فروش ‌شده، بازار را کنترل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری در خصوص عدم پاسخگویی به موقع تولیدکنندگان، اظهار کرد: در جایی که شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده و حدود یک سال است که جواب مردم را نداده‌اند، آینده خوبی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی افزود: اگر خودروهای پیش‌فروش‌ شده توزیع نشود، قیمت به حالت قبل بازگشته و افزایش می‌یابد. اگر این پیش‌فروش‌ها، مسکنی باشد که سه تا چهار ماه بازار را کنترل کند، موفق خواهد بود، اما برای یک کنترل کامل نیاز به عرضه این خودروها وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد با اشاره به اقدامات اخیر دولت در راستای کنترل بازار، تصریح کرد: دولت اقداماتی به جهت کنترل بازار خودرو انجام داد، اما بازخورد مثبتی نداشت و کمک چندانی به کاهش قیمت‌ها نکرد. دولت در گذشته مردم را به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار سوق داد و در واقع خودرو را به عنوان کالایی سرمایه‌ای معرفی کرد.

حیدری ادامه داد: وقتی از سمت تولیدکنندگان به تعهدات عمل نمی‌شود و خودروها یا با تاخیر چندماهه تحویل داده شده و یا خودروی مشابه تحویل داده می‌شود، در حالی که خودروی صفر در بازار وجود دارد، این سوال پیش می‌آید که این خودروها از کجا می‌آیند؟ این موضوع نیازمند است تا سازمان‌های ذی‌ربط اعم از سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و... در این رابطه وارد عمل شوند.

وی در واکنش به جایگزینی خودروهایی مانند پراید با خودروهای جدید، عنوان کرد: اگر این خودروهای جایگزین وارد بازار شوند، به کنترل بازار کمک خواهد شد و تفاوتی ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد بیان کرد: حدود یک ماه پیش بازار خودرو با التهابات شدیدی مواجه بود که خودروهای ایرانی در بازار کاهش‌یافت. این موضوع باعث شد تا مردم با هر قیمتی که وجود دارد، خودروهای موجود در بازار را خریداری کنند. با ورود دولت و تعزیرات، التهابات کاهش یافت و ماشین‌های صفر موجود در بازار به یک‌باره ناپدید شد و معلوم نشد که به کجا رفت.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد. در سال گذشته نیز در مدت مشابه، افت قیمت دلار باعث افت بازار شد و می‌توان گفت که بازار خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده‌است.

وی در خصوص بازار خودرو در شرایط پساکرونایی، گفت: در پی رکود اخیر و افزایش اجاره‌بها، ما در حدود ۲۰ درصد در تعداد واحدها در این صنف ریزش داشتیم و هنگامی که یک واحد صنفی تعطیل می‌شود، قاعدتا افراد و کارگرانی که در این واحد کارمی‌کنند نیز بیکار می‌شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد با اشاره به لزوم نظارت بر سایت‌های فروش خودرو، تصریح کرد: سازمان‌های ذی‌ربط باید سایت‌های فروش خودرو را ارزیابی کنند، زیرا خودرو یک کالای تخصصی است و از داخل سایت‌ها نمی‌توان آن را خریداری کرد، مگر اینکه آن خودرو صفر باشد.

حیدری اضافه کرد: ما مشکلات عدیده‌ای در اتحادیه داریم که این سایت‌ها با قیمت‌های نامناسب و غیرواقعی خودرو را ارائه می‌کنند و بعضا خودروهای غیرواقعی نیز در این‌گونه سایت‌ها ارائه می‌شود. متاسفانه شکایت‌های فراوانی از این‌گونه سایت‌ها به اتحادیه ارجاع می‌شود که قابل پیگیری نیست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.