۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 707622

سال‌ها پیش به دیدار دوستی رفته بودم که در اداره‌ای مهم عهده‌دار ریاست شده بود. دست بر قضا من به‌طور تصادفی از فساد یکی از مدیران زیردستش در اعطای مجوزهایی باخبر شده و به نیت خیر و اصلاح، حین گفت‌وگوهایمان به این ماجرا نیز اشاره کردم.

قدس آنلاین: سال‌ها پیش به دیدار دوستی رفته بودم که در اداره‌ای مهم عهده‌دار ریاست شده بود. دست بر قضا من به‌طور تصادفی از فساد یکی از مدیران زیردستش در اعطای مجوزهایی باخبر شده و به نیت خیر و اصلاح، حین گفت‌وگوهایمان به این ماجرا نیز اشاره کردم. تصورم آن بود که کمکی می‌کنم به این دوست دلسوز تا آدم‌های زیر دستش را بهتر بشناسد و در کارش موفق‌تر باشد، اما در کمال حیرت من، ایشان آنچنان برآشفت که محفل نیمه تمام ماند و من جلسه را ترک کردم.

هنگام خروج تنها این فکر در ذهنم بود که یا این بزرگوار چیزهایی می‌داند که من نمی‌دانم و تمام مستندات مانند آفتاب که موجود بودند، باطل است و یا خدای ناخواسته خودش هم دستی بر آتش دارد و از اینکه ماجرا چنین آشکار شود، خشمگین شده؛ اما هنگام خروج به شوخی و جدی گفتم: این‌قدر که شما به کارمندانت ایمان داری، اگر بسیاری از ما به خدا ایمان داشتیم، اوضاعمان خیلی از امروز بهتر بود.

در چند ماهه اخیر، خبرهای خوبی از قوه قضائیه می‌رسد. محاکمه آقای طبری، نظر به مسئولیت مهم و نفوذی که در این قوه داشت، اگرچه مردم را شوکه کرد، اما ثابت کرد ماجرای مبارزه با فساد، ان‌شاءلله بنا نیست یک حرکت نمایشی باشد. پیشتر هم در همین ستون و در ماجرای متهم اختلاس پرونده یک و نیم میلیارد دلاری تأکید کردم که این رفتارها اگر تداوم داشته و همه مشمول باشد، می‌تواند حداقل بخشی از اعتماد به فنا رفته مردم، نسبت به بسیاری از دستگاه‌ها را برگرداند و اگر نه، اعتماد باقیمانده را نیز سلب خواهد کرد و شبیه ماجرای محکومیت آن سرباز برای سرقت یک ماشین ریش تراشی، برای سال‌های سال، دستمایه مزاح و مطایبه خواهد بود.

مردم با شنیدن دادگاهی شدن مقامات فاسد، آن‌هم در این سطوح امیدوار می‌شوند که دیگر کسی در هیچ سطحی برای فساد کردن احساس امنیت نکند. بی‌گمان مفسدان تنها در سطح مباشران و معاونان و مدیران رده ۲ و۳ نیستند و مهم‌تر از آن، چنین افرادی تنها نیستند. قوه قضائیه با هوشمندی دریافته است وقتی پای یکی از این جماعت به میان آید، بیشتر شبکه‌های پشت آن است که باید تمام اجزا آن را یافت و به پای میز محاکمه کشاند. مهم‌تر از آن شناسایی رویه‌ای است که قادر نیست راه را بر متولد شدن چنین شبکه‌های فسادی ببندد. اگر این رویه‌ها اصلاح نشوند، قضات و نیروهای دلسوز، هر تعدادی که از این مفسدان را بگیرند، در اندک مدتی، باند و شبکه‌های دیگری سر بلند خواهند کرد. باید این سرنخ‌ها به راه حلی عملی دست پیدا کرد که سرچشمه امکان ایجاد چنین گروه‌های مفسدی را مسدود کنند. حرکتی که گویا با تمام سختی و پیچیدگی‌اش، انگار قوه قضائیه عزم محقق کردن آن را دارد. ان‌شاءلله

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    درود و سلام بر بسیجی متعهد محمد حسین جعفریان