مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص کمبود معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به بازنشستگی ۴۶۴۰ معلم در سال گذشته و ۷۲۰۰ معلم در شرف بازنشستگی دراستان، برای سال تحصیلی آتی با کمبود ۱۹ هزار نیرو روبه روهستیم.

جذب ۲۶۰۰ معلم در آزمون استخدامی امسال خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در خصوص کمبود معلم در خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته ۴۶۴۰ نفر بازنشسته داشته‌ایم و امسال نیز  ۷۲۰۰ ازمعلمان استان شرایط بازنشستگی دارند که از این تعداد مشخص نیست چه تعداد استمرار خدمت داشته باشند و چه تعداد بازنشسته شوند. با توجه به کمبود  ۱۶ هزار معلم در سال تحصیلی گذشته، برای سال تحصیلی آتی ۱۹ هزار نیرو کمبود داریم.

وی با بیان اینکه بخشی از این کمبود توسط نیروهای جدیدالورود از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود، ادامه داد: ۱۲۰۰ نفر از طریق ماده  ۲۰۸ که با مدارک لیسانس وفوق لیسانس درآزمون استخدامی سال۱۳۹۸  شرکت بودند، پس ازطی دوره آمادگی به عنوان معلم شروع به فعالیت می‌کنند.

خدابنده با اشاره به اینکه ۸۲ هزار دانش‌آموز در قالب خرید خدمات آموزشی، آموزش می‌بینند، افزود: آموزش وپرورش مدارس را به موسسه‌ای غیر دولتی واگذارمی‌کند که با یک مدیر دولتی ازسوی ما وتامین مابقی نیروها از سوی موسس اداره می‌شود. همچنین مبلغی نیز بر اساس آمار دانش‌آموز از سوی آموزش وپرورش به موسس پرداخت می‌شود، که  نیاز حدود ۵۲۰۰ نفری ما تامین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۰ هزار دانش‌آموز فنی وحرفه‌ای وکارودانش به صورت برون‌سپاری با قراردادهایی که با دستگاه‌هایی مثل شهرداری، آتش‌نشانی، مسکن وشهرسازی، فنی‌وحرفه‌ای، کارواموراجتماعی، جهادسازندگی و... آموزش می‌بینند.

خدابنده بااشاره به اینکه بخش دیگری از نیاز خود را از طریق اضافه کار نیروهای شاغل وحق‌التدریس نیروهای بازنشسته تامین می‌کنیم، ادامه داد:۳۶۰۰نفر از تامین نیرو ما به صورت نیروهای حق‌التدریس، آموزش‌یار نهضت سواد آموزی، پیش‌دبستانی وخرید خدمات قبل از سال ۱۳۹۱ است.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی آتی، ماده ۲۰۸ و جذب معلم از طریق آزمون استخدامی خواهیم داشت، گفت: با توجه به این که ظرفیت استان افزایش ۳ برابری نسبت به سال گذشته داشته است، جذب حدود ۲۶۰۰ معلم خواهیم داشت که این معلمان سال ۱۴۰۰ بعد از طی فرآیندهای جذب و استخدام شروع به فعالیت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.