رئیس هیأت مدیره یک شرکت عضو مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان گفت: دستگاه اندازه‌گیری پتانسیل خاموش لحظه‌ای در سیستم حفاظت کاتدیک را تولید کرده‌ایم که کاملاً ایرانی است و می‌تواند با نمونه خارجی خود رقابت کند.

تولید دستگاه اندازه‌گیری پتانسیل خاموش لحظه‌ای در سیستم حفاظت کاتدیک

به گزارش قدس آنلاین، زری نصرتی در رابطه با این خبر اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۳ کار خود را آغاز کرد و در سال ۹۸ در پارک علم و فناوری خراسان مستقر شد. شرکت ما طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری پتانسیل خاموش لحظه‌ای در سیستم حفاظت کاتدی، تولید و ساخت سیستم مانیتورینگ و حفاظت کاتدیک در صنعت نفت و گاز را انجام می‌دهد.

وی افزود: فعالیت شرکت ما در زمینه تولید سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک و مدارهای الکترونیکی، تولید، انتقال، توزیع، اندازه‌گیری و ابزار دقیق است. دستگاه اندازه‌گیری پتانسیل خاموش لحظه‌ای در سیستم حفاظت کاتدیک، نمونه ایرانی دیگری ندارد و با جرأت می‌توان گفت که با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است زیرا نرم‌افزاری به آن اضافه کرده‌ایم که در نمونه‌های خارجی موجود نیست.

رئیس هیأت مدیره این شرکت عضو مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد: نرم‌افزار نصب شده بر روی این دستگاه براساس GIS شرکت گاز ایران طراحی شده است. به دلیل تحریم‌های موجود، نتوانستیم محصول خود را صادر کنیم اما این دستگاه را در اختیار شرکت‌های انتقال گاز گذاشته‌ایم.

براساس اعلام روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، وی بیان کرد: مزایای دستگاه اندازه‌گیری پتانسیل خاموش لحظه‌ای در سیستم کاتدیک شامل اندازه‌گیری پتانسیل در حالت روشن خاموش لحظه‌ای و Ac، دارای فیلتر حذف نویز با قابلیت فعال و غیر فعال کردن آن، دارای امپدانس ورودی ۲ حالته ۱۰ مگا اهم و ۲۵۰ مگا اهم و سنکرون شدن با اینتراپتر شرکت Cath-Tech است.

نصرتی اضافه کرد: این محصول دارای گواهینامه کالیبراسیون اندازه گیری DC با محدوده (۵+ الی ۵-) با دقت ۰.۰۰۶ ولت، اندازه‌گیری و ثبت همزمان ولتاژ DC و AC، امکان فیلتر کردن شکل موج در حالت اسیلوسکوپ، جستجوی نقاط ثبت شده بر اساس موقعیت GPS و پیشنهاد نقاط مناسب، برداشت اطلاعات (نمونه برداری) در هر یک میلی‌ثانیه و قابلیت جستجوی نقاط ثبت شده براساس نام آن‌ها و ارائه گزارش، قابل استفاده در GIS و اندازه‌گیری پتانسیل در حالت روشن و خاموش لحظه‌ای به روش CIPS و... است.

رئیس هیأت مدیره این شرکت عضو مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان در خصوص مشکلات این شرکت خاطرنشان کرد: مشکلات ما در این راه بسیار زیاد است، برای تولید این دستگاه بسیار اذیت شدیم و سلیقه‌ای  عمل کردن کارشناسان و کارفرمایان، امر تولید را سخت می‌کند. امیدواریم در آینده بتوانیم محصول خود را گسترش دهیم، تا از این دستگاه برای تمامی خطوط نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه استفاده و به کشورهای مجاور نیز صادر کنیم. همچنین باید این نکته را متذکر شد که پارک علم‌ و فناوری خراسان تنها ارگانی است که ما را در رسیدن به اهدافمان حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.