مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از تدارک بیش از ۲۰۰ هزار برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت دهه کرامت از سوی ۷ نهاد زیر مجموعه این بنیاد خبر داد.

بنیاد کرامت رضوی با ۲۰۰ هزار ویژه‌برنامه فرهنگی به استقبال دهه کرامت می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین استادآقا با اعلام این خبر اظهار کرد: مهمترین ویژه برنامه بنیاد کرامت رضوی، برای دهه کرامت برنامه «زیر سایه خورشید» است که توسط مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه به تناسب محدودیت‌های ناشی از کرونا اجرا خواهد شد، افزود: هر سال در این ایام، اجتماعات و برنامه‌های شهرستانی و استانی بسیاری تحت عنوان «زیر سایه خورشید»  با حضور خدام آستان قدس رضوی اجرا می‌شد که امسال علیرغم محدودیت‌های موجود و بسته به شرایط هر منطقه، طرح‌های گوناگونی در قالب‌های خانگی، فضای مجازی و با حضور خادمان در ۳۱ استان، ۴۳۰ شهرستان و هزار و ۱۰۰ شهر کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.
استادآقا با تشریح یکی از این طرح‌ها گفت: تجلیل از کارکنان نفتکش اعزام شده به ونزوئلا از جمله‌ی برنامه‌های طرح «زیر سایه خورشید» است. کارکنان این کشتی که اخیراً طی پیامی مورد تفقد رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفتند روز چهارم تیرماه وارد ایران می‌شوند و خادمان این آستان ملکوتی با حضور در بندرعباس ضمن استقبال، از آنها تجلیل خواهند کرد.
به گفته وی تجلیل خادمان آستان قدس رضوی از رزمندگانی که در ارسال ماهواره‌بر «نور» به فضا نقش‌آفرین بوده‌اند، از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت در این بنیاد است. همچنین در این ایام از ۱۱۰ خانواده شهید مدافع سلامت در سراسر کشور با هدایای ویژه تولیت آستان قدس تجلیل خواهد شد.
این مقام مسئول در آستان قدس رضوی، برنامه‌های متنوع معرفتی و فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی، مسابقات در نظر گرفته شده در بستر فضای مجازی، طراحی و اجرای پویش جشن‌های خانگی به صورت گسترده، توزیع نمک و آرد متبرک در سطح ۸۸ هزار خانواده را بخش دیگری از طرح‌های دیده شده برای دهه کرامت امسال برشمرد.  
وی همچنین اضافه کرد: در قالب برنامه سراسری «زیر سایه خورشید»، خادمان در ایام دهه کرامت در مراکز مختلفی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، پادگان‌ها و امثالهم حضور پیدا می‌کنند.  
استادآقا با ذکر طرح‌های معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ویژه دهه کرامت، ادامه داد: افتتاحیه ۷ پروژه مهم در دهه کرامت زیر نظر معاونت خدمات اجتماعی انجام خواهد شد. به علاوه در این ایام ۳۴ واحد مسکونی نیز در اختیار سیل‌زدگان پلدختر قرار خواهد گرفت.
وی با برشمردن شماری از پروژه‌های در دست اقدام آستان قدس رضوی در مناطق محروم ابراز کرد: افتتاح پروژه لوله‌کشی آب شرب در ۱۷ روستای کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان، اشتغال‌زایی در حوزه دامپروری در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان؛ همچنین توزیع جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت، در ایام دهه کرامت در دستور کار بنیاد کرامت  رضوی قرار دارد.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، از طراحی و اجرای سراسری ویژه برنامه‎های متنوع به منظور ایجاد نشاط اجتماعی توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در دهه کرامت خبر داد و افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس نیز در این ایام با حضور خادمیاران مشاور به صورت رایگان در سراسر کشور خدمات دهی خواهد کرد.
وی ادامه داد: در دهه کرامت مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برنامه‌های مفرح و مسابقات ورزشی در استان‌هایی که قابلیت اجرا داشته باشند، را اجرا می‌کند. همچنین مؤسسه موقوفه خدمات زائر در ۲۱ مجتمع بین راهی در طریق الرضا(ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی چون مسابقات و جشن‌های ویژه ایام دهه کرامت را طراحی کرده است.
به گفته استادآقا، مراکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی هم به نوبه خود طرح‌های متنوعی نظیر توزیع بسته‌های معیشتی برای خانوارهای نیازمند و اجرای جشن‌های محله‌ای و مسجدی را برای اقصی نقاط کشور برنامه‌ریزی کرده است.
وی آمار ویژه برنامه‌های ۷ نهاد زیر مجموعه بنیاد کرامت رضوی برای دهه کرامت امسال را اعلام کرد و گفت: افزون بر ۲۰۰ هزار برنامه در قالب‌های مجازی، خانگی و با حضور خادمان در شهرها و استان‌های مختلف برای این ایام پر خیر و برکت در نظر گرفته شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.