رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: این شهرستان بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی منابع ملی ، جنگل و مرتع و بیابان دارد که کار حفظ و حراست از این عرصه ها تنها با ۳ قرق بان صورت می گیرد.

شهرستان بردسکن با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار عرصه تنها ۳ قرق بان دارد

مهندس محمد یاری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:گشت زنی و مراقبت از این عرصه پهناورو مراتع ملی توسط یگان حفاطت این اداره به طور مداوم در حال انجام است و به خاطر کمبود نیرو  هر قرق بان  بیش از ۲۴۰ هزار هکتار از این عرصه ها را  تحت پوشش خود دارد درصورتی که براساس استانداردها باید به ازای هر ۱۰ هکتار یک نیروی قرق بان  وجودداشته باشد.

وی افزود: در سال جاری ۲۹ فقره تخلف در عرصه منابع طبیعی شهرستان صورت گرفته که شامل ۲۰ تخلف تخریب اراضی، ۸ فقره پروانه چرای غیرمجاز، یک فقره تخلف قطع درختان بنه که تهیه و تنظیم گردیده و جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارسال شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از خانواده ها خواست با توجه به بارش های متوالی امسال و رویش گیاهان و خشک شدن آنها ، از انداختن یک بطری شکسته شیشه و یا یک بطری آب معدنی جلوگیری کنند، زیرا می‌تواند نور خورشید در آنها متمرکز و آتش‌سوزی مهیب در سطح مراتع وجنگل ها صورت گیرد.

وی به راه اندازی پایگاه اطفاء حریق در ۵ نقطه شهرستان بردسکن خبرداد و درهمین راستا ۳۰ کیلومتر آتش  در سطح نقاط بحرانی  شهرستان بردسکن اجرا شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن خلع ید بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی و صدور ۱۱۰ هزار هکتار سند کاداستر را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.