مشاور عالی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بر لزوم تبلور عشق و ارادت به امام رضا(ع) و اهل‌بیت در اخلاق و رفتار مردم گفت: دروغ، غیبت و تهمت زیبنده جامعه اسلامی نیست و لازم است سیره اهل‌بیت(ع) در اخلاق و رفتار مردم نیز متبلور شود.

ارادت به امام رضا(ع) باید در رفتار مردم تبلور پیدا کند

به گزارش قدس آنلاین، سید جلال فیاضی امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه گرافیک «همدلی» که با موضوع «مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی» در سرای قلم مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به پیشینه شکل‌گیری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: از حدود ۲۰ سال پیش این بنیاد به‌منظور ابراز ارادت به ساحت امام رضا(ع) در قالب جشنواره شعر رضوی شکل گرفت و تداوم این موضوع موجب برگزاری مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شد.

مشاور عالی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه همه استان‌ها به‌تدریج بخشی از این بار مسئولیت را به دوش گرفتند، خاطرنشان کرد: تعداد جشنواره‌های امام رضا(ع) به حدود ۳۵ جشنواره رسید تا اینکه از حدود سه سال پیش موضوع بازنگری و نگاه توجه به تحولاتی که در فضای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای اتفاق افتاد.

وی با اشاره به تغییر نگرش به تولیدات فرهنگی و هنری از کمیت به سمت کیفیت تصریح کرد: در همین راستا تصمیماتی اتخاذ شد و ادغام برخی از جشنواره‌ها و ایجاد رویدادهای فرهنگی و شب‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

فیاضی دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: گرچه هم نگاه تهدید و نگاه فرصت به این فضا می‌شود اما انسان‌های آینده‌نگر حتماً به این مسئله از منظر فرصت نگاه می‌کنند.

مشاور عالی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به توجه ویژه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به فضای مجازی از شکل‌گیری بنیاد امام رضای فضای مجازی خبر داد و تأکید کرد: در این زمینه در ایام نوروز با توجه به فضای کرونایی کشور تولیداتی انجام دادیم که مورد استقبال میلیونی مخاطبان قرار گرفت.

وی بر لزوم تبلور عشق و ارادت به امام رضا(ع) و اهل‌بیت در اخلاق و رفتار مردم گفت: قطعاً دروغ، غیبت و تهمت زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید سیره اهل‌بیت در اخلاق و رفتار مردم نیز متبلور شود.

فیاضی با اشاره به تأثیرگذاری فکر و اندیشه در قالب هنر در جامعه اظهار کرد: ما در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تلاش کردیم نگاه به تولیدات هنری متناسب با فضای مجازی باشد بر همین اساس موضوع تولیدات فاخر و قابل استفاده در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

مشاور عالی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) فضاهای شهری را یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تأثیرگذار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بر همین اساس تأکید کارگاه گرافیک «همدلی» بر روی فضای مجازی و فضای شهری است تا بتوانیم آموزه‌های معنوی را با فرصت بیشتری به جامعه منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما توسعه بعد فضا و مکان زیارت و معنویت است، اظهار کرد: باید فعالیت‌هایی را شکل دهیم که معنویت و حس زیارت زندگی اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

فیاضی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در فضای جامعه یادآور شد: امسال جشن میلاد حضرت را که هرسال باشکوه خاصی با حضور هنرمندان و مسؤولان و خادمان برگزار می‌کردیم را نخواهیم داشت و سعی می‌کنیم در این خصوص برنامه‌ای در رسانه ملی داشته باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.