بیست و دومین عمل تعویض دریچه قلب به روش TAVI در بیمارستان رضوی با موفقیت انجام شد.

انجام بیست و دومین عمل تعویض دریچه قلب به روش TAVI در بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عمل تاوی (TAVI) نوعی از جراحی پیشرفته قلب به روش بسته است که دریچه مصنوعی از راه شریان کشاله ران و با استفاده از وسایل خاصی وارد قلب شده و جاگذاری می‌شود.
تیم تاوی بیمارستان رضوی با حضور دکتر محمود شبستری، فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی؛ پرفسور شهرام لطفی، فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه آخن آلمان و دکتر محمد عباسی، فوق تخصص جراحی قلب و عروق و تیم اتاق عمل در بیمارستان رضوی مشهد تاکنون ۲۲ بار این عمل پیشرفته را با موفقیت انجام داده‌اند.
بر اساس این گزارش، در عمل تاوی دریچه مصنوعی برای فرد از طریق شریان فمورال پا وارد اندام قلب شده و روی دریچه قلب بیمار تعبیه می‌شود.
در حال حاضر، این نوع از تعبیه دریچه مصنوعی، بیشتر برای بیماران با سن بالا که امکان بیهوشی عمیق و جراحی باز را ندارند، انجام می‌شود که در این روش، علاوه بر جلوگیری از بروز عفونت‌های جراحی، بیمار پس از سه روز بدون وجود عارضه خاصی قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود خواهد بود.
گفتنی است، روش نوین تاوی در اعمال جراحی قلب از ۱۵ سال گذشته در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و این روش از حدود ۵ سال پیش در پی برگزاری کنگره‌های پیشرفته بین‌المللی در حوزه قلب و عروق در بیمارستان رضوی و تشکیل تیم‌های جراحی مجرب در حال انجام است.

منبع:آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.