ترکیه امروز (چهارشنبه) پیشنهاد مصر درباره آتش‌بس در لیبی را رد کرد.

ترکیه پیشنهاد مصر برای آتش‌بس در لیبی را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه حریت چاپ ترکیه امروز گزارش کرد، آنکارا با رد این پیشنهاد اعلام کرد که این برنامه با هدف نجات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی پس از متوقف شدن حملات وی برای تصرف طرابلس است.

ترکیه حامی دولت وفاق ملی به رهبری فایز السراج است که نیروهایش در هفته‌های اخیر موفق شدند به ۱۴ ماه حملات نیروهای حفتر پایان دهند.

مصر به عنوان بخشی از ابتکارعملی که شامل پیشنهاد یک شورای منتخب رهبری برای لیبی می‌شود، خواستار برقراری آتش‌بس شده است. روسیه و امارات از این پیشنهاد استقبال کردند و آلمان گفته که مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل، کلید روند صلح است.

اما مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با رد این پیشنهاد آن را تلاشی برای نجات خلیفه حفتر پس از ناکامی‌هایش در صحنه نبرد دانست.

وزیر خارجه ترکیه به روزنامه حریت گفت:‌ این تلاش برای برقراری آتش‌بس در قاهره ناموفق است. اگر قرار باشد توافق آتش‌بس امضا شود، باید در پلتفورمی انجام شود که همه را گردهم آورد. درخواست آتش بس برای نجات حفتر بوده و برای ما قابل باور و صادقانه نیست.

وی افزود، ترکیه به گفتگو با تمامی طرف‌های درگیر در لیبی برای حل بحران در این کشور ادامه می‌دهد، اما چنین راه حلی مستلزم یک توافق از سوی طرف‌های درگیر است.

رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ، روسای جمهوری ترکیه و آمریکا روز دوشنبه درباره لیبی گفتگوی تلفنی داشتند. اردوغان گفته بود دو طرف بر روی برخی از موارد درباره مساله لیبی توافق کردند.

چاووش اوغلو گفت، اردوغان و ترامپ وزرای خارجه و دفاع و روسای اطلاعات و مشاوران امنیتی خود را برای گفتگو درباره گام‌های احتمالی درباره لیبی مامور کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.