بندرعباس: آمار مبتلایان کرونا در استان هرمزگان متأسفانه رو به افزایش گذاشته است از همین رو برخی از اصناف داوطلبانه باری دیگر فروشگاه‌های خود را بستند اما برخی از اصناف نیز که به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی محل کسب‌وکار آن‌ها پلمپ شده بود با شکستن پلمپ اداره بهداشت عهد خود را شکستند.

طلافروشان بندرعباس بستند؛ برخی از کسبه پلمپ بهداشت را شکستند

قدس آنلاین- هرروز شاهد آن هستیم که مسئولان بهداشت و درمان هرمزگان نسبت به قرمز بودن وضعیت این استان هشدار می‌دهند و از شهروندان خواستارند تا این هشدارها را جدی گرفته و با کرونایی که جان مردم را تهدید می‌کند، شوخی نداشته باشند؛ اما زندگی عادی و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا حکایت از آن دارد که گوش برخی از شهروندان این استان شنونده این هشدارها نیست و آن‌ها با بی‌توجهی کامل به هشدارها به زندگی عادی خود همچون روزگار پیش از کرونا مشغول هستند.

رفتار ضدونقیض برخی از اصناف

درحالی‌که صنف طلافروشان بندرعباس در اقدامی داوطلبانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای دومین بار واحدهای صنفی خود را از پنج‌شنبه ۲۲ خرداد به مدت یک هفته تعطیل کردند  اما در اقدامی غیرمنتظره برخی از اصناف مجتمع زیتون که به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری بهداشتی این مجتمع توسط حافظان سلامت مهروموم‌شده بودند اما پلمپ بهداشتی این مجتمع را شکستند.

مجتمع تجاری زیتون بندرعباس که شامگاه سه‌شنبه به دلیل رعایت نکردن الزام‌های بهداشتی کرونا  از سوی بازرسان مرکز بهداشت پلمپ شده بود ،صبح چهارشنبه توسط مدیران این مجتمع و بدون اطلاع و  هماهنگی با مرکز بهداشت، فک پلمپ شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس دراین‌باره گفت: به همین دلیل شکایتی به مراجع قضایی ارسال‌شده و مرکز بهداشت منتظر حکم دادگاه  است.

دکتر یحیی میرزاده افزود:در چندین بازدید بازرسان از مرکز تجاری زیتون رعایت نکردن فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک گزارش شد که به تعطیلی و پلمپ این مجتمع منجر شد.

در اقدامی غیرمنتظره برخی از اصناف مجتمع زیتون که به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری بهداشتی این مجتمع توسط حافظان سلامت مهروموم‌شده بودند اما پلمپ بهداشتی این مجتمع را شکستند

وی ادامه داد: متأسفانه باخبر شدیم رئیس و حراست مجتمع یادشده  بدون هماهنگی با مرکز بهداشت شهرستان ، اقدام به فک پلمپ کردند و درب مجتمع بر روی شهروندان بازشده است.

میرزاده با تأکید بر اینکه در خصوص بهداشت و سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم گفت: بلافاصله بااطلاع از این موضوع، از حراست و مسئول مجتمع شکایت کردیم.

گفتنی است در اوایل هفته جاری نیز یک دستگاه پلاسما فرز به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال توسط  اتحادیه صنف طلافروشان به مجتمع درمانی و آموزشی پیامبر اعظم (ص) معروف به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اهدا شد که بنا بر گفته مسئولان این اقدام خیر قابل‌تحسین و قدردانی است.

وضعیت نامساعد است

و اما در خصوص وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان در همین راستا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن انتقاد از بی‌توجهی مردم به رعایت نکات بهداشتی در خصوص کرونا، گفت: در سایه این بی‌توجهی‌ها روند ابتلا به این ویروس در استان افزایشی بوده و کادر درمان فشار زیادی را تحمل می‌کنند که تبعات آن به‌زودی همه را درگیر خواهد کرد.

دکتر عبدالله غریب زاده ابراز داشت: با توجه به وضعیت کنونی استان هرمزگان که تمام مناطق آن ازنظر گسترش ویروس کرونا قرمز است، به‌طورقطع آمار فردا بیشتر از امروز خواهد بود و روند افزایشی ادامه دارد.

فشار بر روی کادر پرستاری

وی افزود: پوشیدن لباس‌های مخصوص در بخش‌های کووید که تهویه مناسب هوا در آن‌ها انجام نمی‌شود، بسیار سخت است و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی جنوب و گرمای بیش‌ازاندازه در این فصل، پوشیدن این لباس بسیار سخت‌تر و غیرقابل‌تحمل شده است.

وی هشدار داد: در حال حاضر ظرفیت بخش‌های کووید پرشده است و با توجه به افزایش روزانه ابتلا به این بیماری، انتظار می‌رود که طی هفته آینده وضعیت نامساعدتری از شرایط فعلی پیش رو داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.