معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تا کنون و از سوی ۶۳ دپارتمان آموزشی این دانشگاه تقاضایی برای ایجاد رشته‌های هنری وجود نداشته است.

درخواستی برای ایجاد رشته‌های هنری در دانشگاه فردوسی مشهد ثبت نشده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا پیشقدم افزود: اگر دانشکده معماری و شهرسازی در این مورد تقاضای خود را طبق روال قانونی به ثبت برساند درخواست ایجاد سایر رشته‌های هنری هم به وزارتخانه ارسال خواهد شد.  
وی با اشاره به روند ثبت درخواست برای ایجاد یک رشته جدید ادامه داد: باید یک درخواست از دپارتمان‌های دانشگاهی که قبلا حداقل سه  عضو هیات علمی در آن رشته را جذب کرده اند طرح خود را به معاونت آموزشی دانشکده ارائه دهند تا در شورای ‌پایش، ‌ارزیابی ‌و ‌توسعه ‌رشته، گرایشها مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.  
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طرح پشتیبان رشته در این شورا باید در سه سطح دانشکده، کشور و بین الملل بررسی و توجیه پذیر باشد و به عبارتی این رشته باید بازار کار مناسب و همچنین دارای آورده بین المللی نیز باشد.
پیشقدم افزود: اگر این رشته در شورای ‌پایش، ‌ارزیابی ‌و ‌توسعه ‌رشته -گرایشها مورد تائید قرار گیرد درخواست به معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد ارجاع می‌شود تا پس از بررسی های لازم به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شود.  
وی ادامه داد: در صورت تصویب رشته در وزاتخانه، امکان درج رشته در دفترچه‌های کنکور سراسری برای جذب دانشجو منتشر می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این دانشگاه برای سنجش علاقه‌مندی مخاطب به رشته‌های جدید در سال اول، پذیرش به صورت شبانه همراه با پرداخت شهریه خواهد بود تا اقبال و یا عدم اقبال دانشجو به رشته مشخص شود.  
پیشقدم افزود: پیشنهاد ما به دانشکده ها و دپارتمان‌ها این است که به جای رشته‌هایی که بازار کار مناسبی ندارند و به عبارتی کمرنگ شده اند رشته جدید و چابکی جایگزین شود.
وی تاکید کرد: برای ایجاد و یا حذف رشته‌ای تا کنون اعمال سلیقه از داخل و یا خارج دانشگاه بر ما نشده است.
او ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد یک دانشگاه جامع علمی است و هیچ محدودیتی برای ایجاد رشته و گرایش ندارد و می تواند در تمام رشته‌های مصوب دانشجو جذب کند.
۲۵ مرکز دانشگاهی شامل دانشکده، آموزشکده، مرکز علمی کاربردی و همچنین دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در استان خراسان رضوی در حوزه آموزش رشته‌های هنری فعالیت دارند.

منبع:ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.