یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه پرستاری شغلی سخت، طاقت فرسا و با حساسیت بالا است گفت: حقوق پرستاران متناسب با سختی و حساسیت کار آنها افزایش یابد.

حقوق پرستاران متناسب با سختی و حساسیت کار آنها افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه شیوع کرونا دوران امتحان بزرگی بود اظهار داشت: کادر درمانی و پرستاری ما در این ایام بسیار خوب عمل کردند و در زمانی که پرستاران دیگر کشورها از کار خود فرار می کردند، در ایران شاهد مجاهدت های این کادر بودیم.

وی افزود: در ایران پرستاران و پزشکانی داشتیم که در کنار تخت بیماران خود مبتلا به این ویروس شدند ولی حاضر نبودند کار خود را ترک کنند و جهادی بسیار بزرگ از آنها را در این ایام شاهد بودیم

امام جمعه یزد با بیان اینکه بسیاری از طلاب در طول ایام کرونا شبانه روزی در حال خدمت بودند گفت: روحانیون بسیاری در این ایام در هر کاری از حضور در بیمارستان و تامین مایحتاج پرستاران و بیماران تا حضور در خیابان ها برای ضدعفونی کردن معابر و اماکن و تولید ماسک و تغسیل اموات کرونایی حضور و فعالیت داشتند.

امام جمعه یزد گفت: کار پرستاری واقعا کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و تمام مراحل آن چه پیش از اتاق عمل و په پس از آن و در بخش های مختلف درمانی از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و باید حقوق آنها هم متناسب با همین سختی و  حساسیت باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یزد نیز در این دیداربا بیان اینکه کادر پرستاری یزد در ایام شیوع کرونا مجاهدانه خدمت کردند، گفت: هیچ کوتاهی از سوی جامعه پرستاری کشور در این ایام مشاهده نشد.

علی اکبر جراحی  اظهار داشت: ضریب پرستار به تخت در استان یزد یک است و به ازای هر تخت، یک پرستار در یزد فعالیت می کند  در حالی که حد استاندارد این ضریب، یک و هشت دهم است و در یزد با کمبود پرستار مواجه هستیم ولی در همین ایام کرونا با وجود کمبود نیرو، پرستاران جانفشانی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.