نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختن به حوزه مسکن و کنترل کردن اتفاقات در فضای مسکن یکی از اولویت‌های نمایندگان مجلس جدید است.

پرداختن به حوزه مسکن از اولویتهای نمایندگان مجلس است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر امروز در حاشیه جلسه بررسی بازار مسکن شهر مشهد در محل اتحادیه املاک مشهد افزود:در حال حاضر بحران جدی در بخش مسکن کشور هم در حوزه اجاره و هم در حوزه خرید و فروش مسکن وجود دارد و هم اکنون بازار مسکن در کشور نابه سامان است.
وی اضافه کرد: عوامل متعددی در شرایط کنونی دست به دست هم داده و موجب نابه سامانی بازار مسکن در کشور شده است که بخشی از آن به بنگاههای املاک،  بخشی به فضای مجازی،  قسمتی به اقدامات غیر کارشناسی که بین فروشنده و خریدار رخ می دهد مربوط می شود و همچنین بی توجهی دستگاههای نظارتی نسبت به انجام وظایفشان در این زمینه هم یکی دیگر از عوامل است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت واحد مسکن و زمین باید براساس چارچوب و ضوابطی باشد و  افزایش قیمت‌ها باید بر اساس منطق باشد که متاسفانه اکنون نابسامانی‌هایی دراین زمینه وجود دارد و مسائل باید شفاف‌سازی شود.
پژمانفر بحث مالیات را یکی از عوامل کنترل قیمت مسکن در تمام دنیا دانست و افزود: بر طبق قانون از خانه‌های خالی از سکنه بایستی مالیات اخذ شود که این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.
وی انجام معاملات مسکن در قالب سامانه مسکن را یکی از راه‌های برخورد با تخلفات در این حوزه دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ درصد از معاملات مسکن در قالب سامانه صورت می‌گیرد و بقیه به صورت کاغذی انجام می‌شود.  
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی ها بناست انجام معاملات در قالب سامانه تا پایان امسال به ۵۰ درصد از موارد در سطح کشور افزایش یابد.
پژمانفر افزود: نهاد ناظر بر قیمت مسکن وزارت مسکن و شهرسازی است و دستگاه قضایی نیز بر اساس گزارشهای وزارت مسکن و شهرسازی باید ورود پیدا کنند که متاسفانه در این زمینه تاکنون نهادهای مرتبط وظایفشان را به درستی انجام نداده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به  حجم انبوه بنگاهها در مشهد نظارت‌ها در حوزه مسکن در این شهر با حساسیت‌ها و  پیچیدگی های خاص خود همراه است و مسائل در این زمینه باید شفاف‌سازی شود و چالشهای بازار مسکن هر چه سریعتر باید چاره‌اندیشی شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.