رییس شبکه بهداشت و درمان سرخس گفت: کمبود کادر درمانی موجب تعطیلی دو ایستگاه اورژانس جاده‌ای بزنگان و گنبدلی در این شهرستان شد.

کمبود نیرو پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای سرخس را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا سالاری افزود: طی سه ماه گذشته پنج نیروی درمانی در این شبکه به دلیل پایان یافتن دوره طرحشان سرخس را ترک کرده اند که متاسفانه نتوانستیم جایگزین بیاوریم البته مساله مهم این است که از همان ابتدای تاسیس، برخی از این ایستگاهها با نیروی طرحی شروع به کار کرده اند و جذب نیروی ثابت نداشته‌اند.  

وی با بیان این که پیش از این موضوع کمبود نیروی درمانی در سرخس با رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح شده است ادامه داد: کمبود نیرو مشکل مزمن شهرستان است و اکنون بیمارستان لقمان حکیم نیز از مدتها قبل به این سو با کمبود نیرو مواجه است و از سوی دیگر به دلیل اینکه در جریان کرونا هشت نفر از پرستاران ما به کرونا مبتلا شده اند تحت فشار مضاعف کمبود نیرو هستیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرخس گفت: در حال حاضر این شهرستان پنج ایستگاه اورژانس جاده ای دارد که به جز دو ایستگاه تعطیل یادشده ایستگاه های مزداوند و سرخس و ایستگاه پل خاتون در جاده فرعی پسکمر فعال هستند.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از جمله ساکنان شهرستان سرخس زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.