سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۳۸ مورد جدید کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به این ترتیب مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

شناسایی ۲۲۳۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور

قدس آنلاین: دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز (۲۲ خرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۳۸بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۸ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون  ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌ خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان  نیز در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: از اهالی استان‌های در وضعیت قرمز می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند  وبه مردم سایر شهرها نیز توصیه می‌شود که در مجامع عمومی از ماسک استفاده و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

لاری با بیان اینکه برخی گزارشات حاکی از این است که در برخی شهرها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک چهارم رسیده است، گفت: همکاران ما در وزارت بهداشت روی این موضوع نظارت دارند و اگر مردم همکاری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، روند بهتری در کنترل بیماری کووید- ۱۹ داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.