۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 707776

فرماندار مه‌ولات از رشد ۱۲۳ درصدی میزان تعهد اشتغال این شهرستان خبر داد و گفت: پارسال ۵۴۵ شغل جدید برای افراد جویای کار این شهرستان ایجاد شد و در سامانه رصد نیز به ثبت رسید.

۵۴۵ شغل جدید در مه‌ولات ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود رنجبر امروز  در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مه ولات میزان تعهد ایجاد اشتغال در این شهرستان را ۴۴۲ شغل ذکر کرد و با بیان این که از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای ایجاد اشتغال پایدار و اصولی به شکل مطلوب استفاده می‌شود افزود: با تلاش‌های صورت گرفته زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار منطقه فراهم شده است.

وی رویکرد اصلی دولت را ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته عنوان کرد و ادامه داد: مه‌ولات در مقایسه با دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی، در ایجاد اشتغال رتبه سوم استانی را کسب کرده است که این در نوع خود بی‌نظیر است.

فرماندار مه‌ولات از تخصیص ۳۰ درصد منابع اشتغال‌زایی برای بانوان خبر داد و گفت: طبق مصوبه ابلاغی از کارگروه استان، ۳۰ درصد از منابع اشتغال ویژه بانوان در نظر گرفته شده است و لازمه تحقق این مهم همکاری بیش ‌از پیش مسوولان دستگاه‌های اجرایی است.

رنجبر با بیان این که برای ایجاد اشتغال، نباید مردم را به بانک‌ها بدهکار کنیم افزود: در بحث ایجاد اشتغال،  باید راهبردها و مشورت‌های لازم را به مردم ارایه کرد تا با محقق شدن آن علاوه بر کاهش تصدی گری دولت، دغدغه کارآفرینان نیز برای دریافت تسهیلات رفع شود.

وی ادامه داد: در بحث کارورزی نیز مه‌ولات با رشد ۶۳۴ درصدی،  رتبه نخست و در بحث اشتغال فراگیر و جذب منابع نیز رتبه نخست در خراسان رضوی را کسب کرد که این مهم در سایه تلاش مسوولان دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

فرماندار مه‌ولات از مسوولان دستگاههای اجرایی خواست راهکارهای عملیاتی حفظ اشتغال موجود و برنامه‌های ایجاد اشتغال در سال جدید را به کارگروه ارایه دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.