همدان _رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سی و چهارمین مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در شهرستان تویسرکان گفت: بخش کشاورزی نیازمند الگو سازی از پیشروهای افزایش بهره وری است.

بخش کشاورزی نیاز به الگو سازی دارد
به گزارش قدس آنلاین  ،منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عصر پنج شنبه در مراسم تجلیل از نمونه اهای برتر بخش کشاورزی وضمن‌ گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: همانگونه که از قهرمانان در هر عرصه ای تجلیل می شود از قهرمانان و پیشتازان بخش کشاورزی نیز می بایست تجلیل کرد چرا که این افراد با افزایش بهره وری از منابع یکسان در مقایسه با دیگران، توانسته اند نقش بیشتری در تامین امنیت غذایی ایفا کنند.
رضوانی جلال ادامه داد: در سطح کشور در سال گذشته ۱۲ نفر از استان همدان به عنوان نمونه ملی رتبه اول و دوم را کسب کردند که دارای اهمیت قابل توجهی است ،برای مثال کشاورز نمونه ملی از استان همدان توانسته در تولید جو آبی از هر هکتار ۱۵ تن محصول برداشت کند در حالیکه میانگین تولید جو آبی از هر هکتار حدود ۴ تن است.
وی افزود: ما به الگو سازی در بخش کشاورزی نیاز داریم چراکه بر اساس اعلام فاءو تا سال ۲۰۵۰ جمعیت کره زمین به بیش از ۹ میلیارد نفر می رسد و نیاز به غذا دو برابر می شود در حالیکه منابع آب ،خاک و انرژی نه تنها در حال افزایش نیستند بلکه سیر نزولی دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع ،راهی جز افزایش بهره وری در بخش کشاورزی وجود ندارد بنابراین پیشتازان افزایش بهره وری بایست شناسایی و معرفی شده و برای دیگر فعالان این بخش الگو باشند.
رضوانی جلال گفت: تغییرات اقلیمی ،خاک و آب سه تهدید برای امنیت غذایی در سطح بین المللی بشمار می آیند که برای مقابله با انها بایست برنامه داشت.
وی افزود: یکپارچه سازی اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی، گسترش سیستم های نوین آبیاری ، تقویت زنجیره های تولید محصولات کشاورزی ، توسعه گلخانه ها و اصلاح باغات از برنامه های استان همدان با هدف تامین امنیت غذایی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.