اراک - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در دستور کار است و اگر این مهم به تصویب دولت برسد در مدت یک ماه اجرایی می‌شود.

اعمال افزایش سنوات بازنشستگان، هفته آینده/متناسب‌سازی حقوق در صورت تصویب دولت،در یک ماه اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی سالاری» در جریان سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک افزود: توافق اولیه در بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با دولت صورت گرفته که بخشی از مطالبات سازمان از دولت از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی معادل حداکثر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال و در هر شرکت حداکثر ۴۰ درصد به این سازمان بیمه‌گر داده شود.

وی بیان کرد: هزینه سالانه مناسب سازی حقوق بازنشسته‌ها  ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است که باید یا از طریق فروش سهام  تامین شود و یا اگر زمان برای فروش کافی نبود از طریق پشتوانه تسهیلات و روش‌های تامین مالی انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: افزایش سنوات بازنشستگان نیز هفته آینده انجام می‌شود و تاکنون نیز این امر به دلیل تصمیم شورای عالی کار در خصوص دستمزد کارگران که مبنا برای افزایش حقوق بازنشستگان بود انجام نشده است که این اتفاق نیز در چند روز گذشته انجام، قطعی و ابلاغ شده است.

سالاری اظهار داشت: پیشنهادات ارایه افزایش سنوات بازنشستگان ارایه شده و باید به تصویب هیات دولت برسد اما این مهم به پرداخت حقوق این ماه نخواهد رسید زیرا پرداخت حقوق‌ها از چند روز گذشته آغاز شده و مابه‌التفاوت‌ها خردادماه پس از تصویب پرداخت می‌شود.

وی گفت: بیمه بیکاری آسیب‌دیدگان کرونا به تعداد معمول در کمیته‌ها رسیدگی شده و بر اساس روال بیمه بیکاری در سه ماه‌ای که بحران در کشور وجود داشت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اضافه کرد: جمعیت مازاد متقاضی  در کمیته‌ها رسیدگی شده نیز با شرایط خاص مصوب ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می شوند و علی الحساب‌هایی از منابع دولتی نه محل صندوق تامین اجتماعی شروع به پرداخت شده است.

سالاری عنوان کرد: کرونا محدود به سه ماه نخواهد بود و پس از سه ماه دولت با نرخ قانون بیمه بیکاری مقرر کرده جمعیت مازاد را تا پایان مهرماه کمک دهد و ۸۵ درصد هزینه آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بیمه بیکاری که در مدت سه ماه اصلی بحران و ماه‌های بعدی که تبعات بیکاری آن وجود دارد جزو سوابق افراد محسوب می‌شود، دفترچه‌های درمانی این قشر اعتبار شده و جزو بازنشستگی آنها محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: بیمه بیکاری پارسال در کشور به نسبت سال ۹۷ افزایش نداشت و در اسفندماه ۲۲۰ هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در کشور دریافت می‌کردند اما به دلیل شرایط کرونا تعداد ثبت‌نام کنندگان بیمه بیکاری در فرودین و اردیبهشت ماه امسال به ۶۸۰ هزار نفر رسید که برخی از آنها مشمول و برخی مشمول نبودند.

سالاری در خصوص حذف تمدید دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی نیز گفت: بیمه‌شدگان نیازی به مراجعه حضوری در شعب کارگزاری‌ تامین اجتماعی ندارند و در این راستا ۶ شیوه برای استعلام آنان در نظر گرفته شده که سه روش از طریق اینترنت و گوشی تلفن همراه و کامپیوتر امکان پذیر است و در سه روش بدون نیاز به اینترنت و با یک پیامک انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بیمه‌شدگانی که اعتبار دفترچه آنان تمام شده می‌توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند و نیازی به مراجعه به شعب و کارگزرای ندارند و این مهم از اول خردادماه جاری قطعی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، هدف از سفر به استان مرکزی را، رسیدگی به مسایل مختلف مرتبط با سازمان تامین اجتماعی،موضوعات مرتبط با واحدهای تولیدی و کسب و کار، اتاق بازرگانی، کارگران و جامعه کارگری و بازنشستگان کارگری عنوان کرد و گفت: برخی از مسایل و مشکلات در استان مرکزی قابل حل است و برخی نیز باید در شوراهای مربوطه مطرح و شود که گزارش آن به استان ارسال می‌شود.

سالاری اظهار داشت: مرکز اقامتی بازنشستگان استان مرکزی در ۱۰ هکتار زمین از چند ماه گذشته آغاز شده و تزریق منابع مالی خوب با تجهیزات این مرکز انجام می‌شود تا بتوان این طرح را که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، تا پایان سال به بهره برداری رساند.

وی افزود: کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) اراک هم یکی از طرح‌های خوب است که در حال حاضر جزئی از ساختمان اصلی است و باید به ساختمان جدید منتقل شود و ۲۵ تخت نیز به این بیمارستان اضافه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.