فرماندار نیشابور گفت: قطع برق، آب روستای حسین آباد جنگل از توابع این شهرستان را ۱۲ ساعت قطع کرد.

قطع برق، عامل قطعی ۱۲ساعته  آب روستای حسین آباد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی ضمن تکذیب خبر قطع شدن ۲۰ روزه آب در روستای حسین آباد جنگل از توابع نیشابور، گفت: قطع برق ۱۲ ساعت آب این روستا را قطع کرد.

فرماندار نیشابور ادامه داد: محدودیت منابع آبی در این روستاها وجود دارد، اما با توجه به بارش خوب باران در اردیبهشت ماه سال جاری، شرایط بهتری در حوزه منابع آبی داریم.

وی بیان کرد: پنج حلقه چاه جدید در نیشابور ایجاد شده، همچنین، مجتمع آب برای آبرسانی به روستاها در نیشابور از مدت ها قبل ساخته شده و در حال فعالیت است.

تکذیب قطع شدن ۲۰ روزه آب در روستای حسین‌آباد جنگل از توابع نیشابور

در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور در اطلاعیه‌ای علت بروز مشکل را قطع برق و اتفاق در مسیر خط انتقال آب اعلام کرد.

علی‌رضا اخویان بیان کرد: این روستا از مجتمع وحدت که وظیفه تامین و توزیع آب فی مابین سه شهرستان کاشمر، سبزوار و نیشابور را دارد، تامین آب می‌شود که در سه روز قبل به سبب قطع برق ساعاتی بی‌آب بود.

وی اسامی روستاهای تحت پوشش این مجتمع را ده‌حسینی، پاباز، چاه سالار ریزآب حصارسرخ و حسین‌آباد جنگل با یک هزار و ۲۱۹ خانوار در قالب یک هزار و ۲۶۵ مشترک دانست که روستاهای انتهای خط زودتر بی‌آب و دیرتر آبدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور از آبدار شدن شبکه آب این روستا از ۴۸ ساعت قبل خبر داد و قطع آب در ۲۰ روز گذشته را تکذیب کرد.

اخویان ادامه داد: به دلیل گرمی هوا و استفاده مشترکین پایین دست و ابتدای خط انتقال، آب شرب انتهای خط از فشار کمتری برخوردار است که برای رفع این مشکل کسری آب توسط روش آبرسانی سیار با تانکر پشتیبانی می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات شرکت آبفا نیشابور برای رفع پایدار مشکل روستاییان ۶ روستای جغرافیای این شهرستان، اظهار کرد: عملیات حفر چاه رزرو با هدف پشتیبانی تامین آب روستاهای یاد شده در محل چاه سالار به زودی آغاز می‌شود که خط انتقال و برق‌رسانی نیز در دستور کار است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور بیان کرد: این چاه ظرف ۱۵ روز حفر تجهیز و برق‌رسانی شود.

اخویان از حفر تجهیز و اجاره پنج حلقه چاه در ۲۵ روز گذشته (هر ۵ روز یک حلقه چاه) خبر داد که سبب تزریق آب با مجموع ۱۲۵ لیتر برثانیه به شبکه آب شهری و روستایی شده است.

وی افزود: همزمان نسبت به استفاد از توان آب تانکری برای تامین آب مناطق کم فشار روستایی اقدام شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.