۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 707827

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل برخی ضرورت‌ها تعدادی از اماکن با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شده است اما فعالیت تالارهای عروسی تا اعلام این ستاد خلاف قانون است.

فعالیت تالارهای عروسی خلاف قانون است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان با اشاره به اینکه برای اماکنی مانند تالارهای عروسی و باشگاه‌های ورزشی هنوز دستورالعمل بازگشایی صادر نشده است، افزود: بسیاری از اماکن مانند سالن‌های تئاتر و سینما از تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی ادامه داد: برای فعالیت شهربازی‌های رو باز هنوز دستورالعملی مبنی بر بازگشایی آنها صادر نشده و تبلیغاتی که برخی در زمینه بازگشایی این مراکز در فضای مجازی ارائه می‌دهند خلاف قانون است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خصوص بازگشایی تالارهای عروسی نیز اقدامات کارشناسی در وزارت بهداشت انجام شده است، گفت: قرار است هفته آینده نشست مشترکی میان وزارت بهداشت با وزارت کشور برگزار شود اما هنوز مجوزی برای بازگشایی تالارهای عروسی داده نشده و تاکنون چند تالار عروسی متخلف پلمپ شده است.
وی افزود: به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا بودیم که این اتفاق نگرانی را برای افزایش تعداد بیماران بستری در هفته آینده افزایش می‌دهد.
قلیان ادامه داد: مردم آگاه باشند که هرگونه محدودیت در سطح شهر به منظور حفظ سلامتی آنهاست و اگر مجوز بازگشایی اماکن جدید صادر شود ضمن اطلاع رسانی به جامعه، بر رعایت پروتکل های بهداشتی اماکن دارای مجوز به طور مستمر نظارت می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.