وزیر کابینه دولت بریتانیا به‌طور رسمی تأکید کرد دوره انتقالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا تمدید نمی‌شود.

انگلیس تمدید دوره انتقالی خروج از اتحادیه اروپا را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مایکل گوو» وزیر کابینه دولت بریتانیا روز جمعه گفت، دوره انتقالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا تمدید نخواهد شد.

گوو پس از نشستی با مقامات بروکسل در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «به طور رسمی تأیید کردم که بریتانیا دوره انتقالی را پس از فرارسیدن ضرب‌الأجل اتمام سال جاری میلادی تمدید نمی‌کند و زمان تمدید این مهلت گذشته است».

وی افزود: «از یکم ژانویه ۲۰۲۱ کنترل [کشور] را پس گرفته و استقلال سیاسی و اقتصادی خود را باز می‌یابیم».

گوو این پیام توئیتری را پس از آن منتشر کرد که «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند و «مارک دریک‌فورد» همتای او در ولز در نامه‌ای خطاب به جانسون گفتند، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اتمام دور مذاکرات پسابرگزیت در پایان سال جاری میلادی اقدامی «فوق‌العاده بی‌ملاحظه» خواهد بود.

امروز (جمعه) دومین نشست کمیته مشترک اتحادیه اروپا و مقامات بریتانیا به رهبری گوو با محور اجرای توافق برگزیت برگزار شد. هدف این نشست تمرکز بر پروتکل ایرلند شمالی بود که به موضوعی تنش‌زا میان دو طرف تبدیل شده است.

روز دوشنبه «بوریس جانسون» و «اورسولا فون در لاین» ریاست کمیسیون اروپا از طریق تماس ویدئویی در این خصوص صحبت خواهند کرد.

بروکسل معتقد است، بریتانیا باید در روابط تجاری آینده با کشورهای اروپایی، از قوانین و قواعد اتحادیه اروپا پیروی کند. اما دولت بریتانیا می‌گوید به‌عنوان کشوری مستقل، زیر بار این قوانین نخواهد رفت.

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.