به دنبال کاهش تدابیر مقابله با ویروس کرونا و در راستای ورود به دوران عادی سازی رفت و آمدها و مراودات در ترکیه، پروازهای بین المللی از این کشور به مقصد برخی کشورها از سر گرفته شده است.

عادی سازی پروازهای بین المللی از ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، شرکت هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایر) که قبل از متوقف سازی پروازهای خود متعاقب شیوع کرونا به بیش از 200 نقطه در تمامی جهان پرواز داشت، نخستین پرواز خود به مقصد دوسلدورف آلمان را روز چهارشنبه انجام داد.

در نخستین روز از عادی سازی پروازها در روز چهارشنبه، پروازهای محدود ترکیه آلمان، انگلستان، هلند، بخش ترک نشین قبرس، بحرین، بلغارستان، قطر و یونان از فرودگاه استانبول و صبیحه گوکچن استانبول آغاز شد و در ادامه، در روز دوشنبه آینده پروازها از ترکیه به مقصد اتریش، جمهوری آذربایجان، چک، کرواسی، هنگ‌کنگ، سوئد، ژاپن، مقدونیه شمالی، لیتوانی، مجارستان، لهستان، رومانی، صربستان، سنگاپور، اسلوونی و تاجیکستان از سر گرفته خواهد شد .

بیستم ژوئن پروازهای ترکیه به قزاقستان نیز آغاز خواهد شد و 22 ژوئن پروازهای این کشور به آلبانی، بوسنی و هرزگوین، دانمارک، استونی، فنلاند، کره جنوبی، ایرلند، مونته‌نگرو، قرقیزستان، لتونی، لوکزامبورگ، نروژ و اسلووکی از سر گرفته می شود. در بیست و پنجم ژوئن نیز پروازها به بلژیک آغاز خواهد شد.

منابع ترکیه ای گفته اند، در مورد انجام پرواز به دیگر نقاط هنوز از سوی مسوولان رسمی ترکیه تصمیمی اتخاذ نشده است.

از سوی دیگر بنا به اطلاعیه ای که از سوی ریاست جمهوری ترکیه در اواخر ماه مه منتشر شده بود، ترکیه تصمیم به بازگشایی مرزهای زمینی خود با همسایگانش که موفق به کنترل کرونا شده اند از پانزدهم ماه ژوئن ( دوشنبه آینده) دارد ولی هنوز اطلاعیه ای در زمینه اینکه کدام مرزهای زمینی باز خواهند شد منتشر نشده است. در حال حاضر مرزهای زمینی ترکیه با کشورهای مختلف برای خروج اتباع آن کشورها از ترکیه باز است ولی اتباع کشوررهای دیگر از مرزها حق ورودد به ترکیه را ندارند. البته این تدابیر برای کامیونها و یا محموله های بار اعمال نمی شود.

لازم به ذکر است که مسوولان دولت ترکیه و ایران در هفته های اخیر بکرات در زمینه بازگشایی مرزهای زمینی بین دو کشور با یکدیگر مذاکراتی انجام داده اند و در نتیجه مذاکرات یاد شده مرز بازرگان که بزرگترین مرز زمینی ایران است از هفته گذشته برای تردد کامیونها با رعایت پروتکلهای بهداشتی باز شد. به گفته مسوولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا مذاکره برای ورود اتباع دو کشور با رعایت پروتکلهای بهداشتی جریان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.