یک رسانه‌ انگلیسی جمعه مدعی شد که مقامات سعودی قصد دارند برای اولین بار در تاریخ معاصر حج تمتع را به دلیل کرونا لغو کنند.

فایننشال تایمز: عربستان سعودی به دنبال لغو حج است

به گزارش قدس آنلاین، مقامات سعودی قصد دارند برای اولین بار در تاریخ معاصر حج تمتع را به دلیل کرونا لغو کنند.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس امروز جمعه به نقل از مقام ارشدی در وزارت حج و عمره سعودی گزارش داد که عربستان سعودی تصمیم گرفته به دلیل تداوم شیوع کرونا امسال حج تمتع را لغو کند. این مقام سعودی گفته همه جوانب این مسئله بررسی شده و طی یک هفته آینده تصمیم رسمی در باره حج اعلام خواهد شد.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی با شیوع کرونا و ثبت موارد مثبت ابتلا در عربستان دستور داد که عمره برای عمره‌گذاران غیر عربستانی لغو شود و بعدها برگزاری نماز در مسجد الحرام نیز ممنوع شد.

رسانه‌های مصر یکشنبه این هفته به نقل از منابع آگاهی در عربستان سعودی گزارش دادند که ریاض قصد دارد سرنوشت حج امسال (۱۴۴۱ ه.ق) را مشخص و دستورالعمل‌های جدید در خصوص ادای این فریضه را صادر کنند 

تعلل عربستان سعودی در تعیین تکلیف حج امسال برخی از مقامات کشورهای اسلامی را نگران کرده بود. وزارت امور مذاهب اندونوزی پیشتر از سعودی‌ها خواسته بود، هرچه سریعتر قبل از پایان ماه رمضان تصمیم خود در برگزاری یا لغو حج تمتع را اعلام کند 

تا کنون نزدیک به هشت میلیون نفر در سطح جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۴۲۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را است دست داده‌اند. براساس رسمی سعودی بیش از ۱۱۹ نفر در عربستان به کرونا مبتلا شده و ۸۹۳ نفر نیز جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.