خراسان شمالی- معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در استان برای سال تحصیلی جدید به ۱۹ هزار و ۱۰۲ دانش‌آموز افزایش می‌یابد.

دانش آموزان پایه اول ابتدایی خراسان شمالی افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عصمت بدخشان اظهار داشت: طی سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان شش سال تمام استان با افزایش ۲۵۰ نفر به ۱۹ هزار و ۱۰۲ دانش‌آموز افزایش می‌یابد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۱۳ دانش‌آموز دختر و مابقی هم پسر هستند.

وی بابیان اینکه امسال حدود ۱۰۲ هزار و ۱۲۳ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در استان مشغول به تحصیل می‌شوند، ادامه داد: حدود ۴۱ درصد از این دانش آموزان در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری از آموزش برخوردار خواهند شد.

بدخشان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش آموزان در سطح مدارس، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی ثبت‌نام دانش آموزان و نوبت‌دهی در همه مدارس از طریق سامانه انجام می‌شود و اولیاء از طریق نوبت‌گیری می‌توانند به پایگاه‌های ارزیابی سنجش سلامت مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه شاد و میزان استفاده دانش آموزان از آن در استان، خاطرنشان کرد: از سوی وزارتخانه مقررشده برای شبکه شاد، تولید محتوای درسی برای پایه دوم ابتدایی از سوی خراسان شمالی صورت گیرد، که هم‌اکنون از ۱۵۸ محتوای آموزشی بارگذاری شده در این سامانه، ۱۰۷ مورد مربوط به معلمان خراسان شمالی است که پس از تولید محتوا و داوری آن در سامانه شاد بارگذاری شده است.

وی بابیان اینکه ۵۳ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی از طریق سامانه شاد به دروس خود دسترسی پیداکرده‌اند، افزود: آموزش مابقی دانش آموزان نیز از طریق ارسال درس‌نامه، آموزش حضوری و بهره‌گیری از ظرفیت صداوسیما انجام‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.