۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 707897

حضور مهاجرین افغانستانی در ۸ سال دافع مقدس برای رسانه ها و افکار عمومی نادیده و ناشناخته باقی مانده است. جستجو برای یافتن خانواده یک شهید افغانستانی آغاز شده است

تلاش برای یافتن خانواده شهید نسیم افغانی

به گزارش قدس آنلاین مهر نوشت:‌ وقایع تاریخی معمولا غیرقابل‌پیش‌بینی‌اند. اما برخی مواقع درست و به موقع رخ می‌دهند . درست در زمانه‌ای که با دو اتفاق ناگور در مرز و یزد تلاش‌ها برای تنش زایی میان دو ملت همزبان و یکدل به اوج رسیده است؛ رسانه‌های فارسی ‌زبان خارجی به شدت مشغول هراس‌افکنی میان دو ملت هستند خبر یافتن پیکر مطهر یک شهید افغانستانی ۸ سال دفاع مقدس،به یکباره سند دیگری بر همدلی دو ملت می‌شود. 

از دیشب ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می چرخد. ویدئویی که سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در آن اعلام می‌کند که پیکر یک شهید افغانستانی دوران ۸ ساله جنگ پیدا شده است و از عموم مردم برای یافتن خانواده نسیم افغانی کمک می‌طلبد. 

حضور مهاجرین افغانستانی در جنگ ۸ ساله، به دلیل واضح کم‌کاری رسانه‌ها برای عموم مردم ناشناخته باقی مانده است. چیزی در حدود ۵هزار شهید و جانباز دفاع مقدس افغانستانی در طول این ۸ سال وجود داشته‌اند که شرح حال هر کدام از آنها داستانی پرشور و به یادماندنی در تاریخ دفاع مقدس است.

نسل اول مهاجرین افغانستانی با وقوع انقلاب اسلامی به ایران می‌آیند و به تدریج در همه اتفاقات تاریخی ملت ایران شریک می‌شوند تا جایی که این دو ملت به خون‌شریکی می‌رسند. چند شهید ایرانی در افغانستان در دوران مبارزه با اشغالگران نیز وجود دارد که بی‌توجهی رسانه‌ای به آنها نیز مشخص است .

به کوشش محمدسرورو رجایی یک کتاب از خاطرات رزمندگان افغانستانی ۸ سال دفاع مقدس منتشر شده است. نام این کتاب   «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» است و شرح حال تعدادی از شهدا و جانبازان و رزمندگان افغانستانی جنگ ایران در آن ذکر شده است.

در سالهای اخیر توجه به مسائل مهاجرین افغانستانی در ایران افزایش پیدا کرده است و از بی‌توجهی مطلق عدالتخواهان و رسانه‌های آرمانگرا به وضعیت این قشر نادیده در ملت ایران، به طرح مسائل آنها در رسانه‌ها رسیده‌ایم و وضعیت مهاجرین در ایران به تدریح در حال بهبود است. یکی از دلایل این تغییر وضعیت، اطلاع افکار عمومی ایرانی از چنین اخباری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    واقعا ناراحت شدم که حتی خانواده نداره که پیکر مطهر این شهید تحویلشون بده..توروخدا منو دعا کن