نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ قرارگاهی به‌اندازه مشهد و خراسان رضوی فعال نبود، گفت: مردم در کنار کمیته امداد فعالیت کردند و آشپزخانه‌ها زدند و در نهایت با محوریت کمیته امداد، کمک‌ها انجام شد؛ در واقع کمیته امداد در استان یک استوانه قوی برای اقدامات حمایتی است.

کمیته امداد، استوانه‌ای قوی برای اقدامات حمایتی درخراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با هیأت امنای کمیته امداد کشور که صبح امروز  انجام شد، با بیان اینکه عزیزان فعال کمیته امداد، جگرپاره‌های انقلاب هستند، اظهار کرد: خدمات کمیته امداد به‌عنوان رسیدگی خاص به مددجویان و نیازمندان کار روتین کمیته امداد است اما در مدت اخیر، کاری بیشتر از آن انجام گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه مهم هست و در استان خراسان و عمدتاً در مشهد انجام گرفته، شخصیت تشکیلاتی کمیته امداد هست؛ اگر بخواهیم وزن اقدامات بررسی شود، اثر وزنش اگر بیشتر از فعالیت‌ها و تراکم خدمات روتین نباشد، حداقل هم‌وزن آن خدمات است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین برنامه خاص در مشهد و استان انجام شده که رضایت رهبر انقلاب را نیز به دنبال داشته است، تصریح کرد: یکی برنامه ستاد حاشیه شهر است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار انسان بدون مدیریت شهری، فرهنگی و امنیتی زندگی می‌کردند، مدیریت حاشیه شهر که یک رکنش توجه به محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر بود، با قائم بودن تشکیلات کمیته امداد موفق شد.

آیت الله علم الهدی به اقدامات صورت گرفته در رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: در رزمایش اخیر که به دستور رهبری انجام گرفت، ایشان دستور دادند قرارگاه‌های رزمایشی تشکیل شود و نهادهایی جمع شدند، سپاه، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، مرکز رسیدگی به امروز مساجد و ستاد اجرایی فرمان امام برای اجرای رزمایش جمع شدند که محور در این قرارگاه، کمیته امداد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ قرارگاهی به‌اندازه مشهد و خراسان رضوی فعال نبود، اضافه کرد: مردم در کنار کمیته امداد فعالیت کردند و آشپزخانه‌ها زدند و در نهایت با محوریت کمیته امداد، کمک‌ها انجام شد؛ در واقع کمیته امداد در استان یک استوانه قوی برای اقدامات حمایتی است.

وی به همکاری موفق آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در تأمین نیازمندان مشهد و ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: در موقعیتی که تمام دستگاه‌های اقتصادی از حرکت بازمانده‌اند و با مشکل روبرو هستند، کمیته امداد یکه و تنها در این میدان ایستاده، در حال گسترده کردن فعالیت‌هایش است و اثرگذار عمل می‌کند.

آیت الله علم الهدی با بیان وضعیت نامساعد اقتصادی مشهد پس از شیوع بیماری کرونا و آسیب‌های وارده به بدنه کسب‌وکار مشهد، یادآور شد: در مسئله کرونا، خسارت بسیاری به اقتصاد مشهد وارد شد که برکت فعالیت‌های کمیته امداد در این موقعیت خودش را به خوبی نشان داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به سابقه فعالیت‌های انقلابی و ارزشی مدیران کمیته امداد کشور، گفت: در خدمات و فداکاری‌های فوق‌العاده‌ای که در عرصه‌های مختلف مبارزه با دشمنان و جریان‌های غیر ارزشی نشان دادید، سند عظیم و پرونده بزرگی از نظر شخصیت انقلابی برای شما وجود دارد و خوشبختانه شما عزیزان هیأت امنای کمیته امداد شده‌اید.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.