نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سراسر کشور زیاد است و براساس برخی آمارها حدود ۳.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی است و از میانگین جهانی نیز بالاتر است.

 حداقل ۳.۵ میلیون خانه در سراسر کشور خالی است

به گزارش قدس آنلاین، بهروز محبی در مورد آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: مجلس به صورت جدی باید به حوزه مسکن ورود کند؛ بحث مالیات بر خانه‌های خالی که یک مصوبه قانونی است عملا اجرا نشده است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت قوانینی که مصوب شده را پیگیر باشد تا فضای سنگین اجاره و رهن شکسته شود؛ قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید اجرایی شود تا مقداری فضا بهبود یابد و بحث اجاره را تحت‌الشعاع قرار دهد.

محبی خاطرتشان کرد: تعداد خانه‌های خالی در سراسر کشور زیاد است و براساس برخی آمارها حدود ۳.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی است و از میانگین جهانی نیز بالاتر است.

وی گفت: برای مثال سال ۹۵، حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران شناسایی شده بود و براساس این آمار ۱۳ درصد خانه‌های تهران در آن سال خالی بوده و میانگین جهانی در این زمینه ۳ درصد است و قطعا امروز آمار خانه‌های خالی در تهران بیشتر شده است.

محبی بیان کرد: مستاجران مستاصل شده‌اند؛  مجلس باید دولت را تحت فشار قرار دهد تا حداقل قوانینی که مصوب شده‌اند اجرایی شوند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.