مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۵۸ مورد غرق‌شدگی در استان ثبت شده که ۱۰ مورد آن مربوط به خردادماه بوده است.

مرگ ۵۸ نفر براثر غرق‌شدگی در خراسان رضوی طی سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید آریا حجازی در خصوص موارد غرق‌شدگی استان خراسان رضوی در سال ۹۸ اظهار کرد: با توجه به آمار سال  گذشته مجموعا ۵۸ مورد غرق‌شدگی در استان خراسان رضوی داشتیم که از این موارد ۴۷ مورد آقایان و ۱۱ مورد خانم‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین موارد غرق‌شدگی استان خراسان رضوی در سال گذشته مربوط به خردادماه بوده است که در این ماه ۱۰ مورد غرق‌شدگی ثبت شده است و پس از آن تیرماه با ۹ مورد بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است. در تابستان سال ۹۸ نیز مجموعا ۲۱ مورد غرق‌شدگی ثبت شده است که بیشتر از سایر فصل‌های این سال می‌باشد. کمترین موارد غرق‌شدگی نیز مربوط به ماه‌های آذر و دی با دو موردِ ثبت شده می‌باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در مورد فوت ناشی از سوختگی استان خراسان رضوی در سال ۹۸ تصریح کرد: متوفیان ناشی از سوختگی در خراسان رضوی در سال ۹۸ مجموعا به ۱۲۰ مورد می‌رسد که از این تعداد ۸۰ مورد به آقایان و ۴۰ مورد به خانم‌ها مربوط می‌شود. ببشترین موارد ثبت شده فوتی ناشی از سوختگی در سال گذشته مربوط به ماه فروردین است که در این ماه ۱۳ مورد ثبت شده است و پس از آن اردیبهشت‌ و شهریور نیز با ۱۲ مورد بیشترین تعداد فوتی ناشی از سوختگی را به خود اختصاص داده‌اند.

حجازی افزود: ماه‌های آبان، آذر و اسفند هرکدام با ثبت ۱۱ مورد فوتی ناشی از سوختگی در جایگاه سوم موارد فوتی ناشی از سوختگی قرار دارند. بیشترین موارد سوختگی نیز به فصل بهار مربوط می‌شود که مجموعا ۳۴ مورد سوختگی در این فصل ثبت شده است.

وی در مورد آمار متوفیان ناشی از برق‌گرفتگی در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: در سال گذشته  مجموعا ۴۳ مورد فوتی ناشی از برق‌گرفتگی در استان خراسان رضوی ثبت شده است که از این تعداد ۳۷ مورد فوتی مربوط به آقایان و ۶ مورد مربوط به خانم‌ها بوده است. همان‌طور که مشخص است بیشتر این موارد فوتی مربوط به آقایان است و تنها در سه ماه یعنی ماه‌های اردیبهشت، مرداد و شهریور مواردی از فوت شدن خانم‌ها براثر برق‌گرفتگی ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی اضافه کرد: بیشترین موارد فوتی ناشی از برق‌گرفتگی در سال ۹۸ در ماه مرداد با ۹ مورد فوتی اتفاق افتاده است و پس از آن اردیبهشت‌ماه با هشت مورد قرار دارد. تنها ماه سال ۹۸ که هیچ‌مورد فوتی ناشی از برق‌گرفتگی در آن ثبت نشده است، دی‌ماه است. در مهرماه نیز تنها یک مورد ثبت شده فوتی ناشی از برق‌گرفتگی داشتیم. در مجموع بیشترین موارد برق‌گرفتگی در تابستان این سال اتفاق افتاده است بدین صورت که در سه ماه تابستان ۱۶ مورد فوتی ناشی از برق‌گرفتگی ثبت شده است.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.